Description:
Özet Bu araştırmayla ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, ilköğretim kurumlarında örgütsel iletişim ile okul kültürü arasındaki ilişki incelenmiştir. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın örneklemi Erzurum ili Aziziye ilçe merkezinde bulunan ilköğretim okullarından basit rastlantısal örneklem yöntemi ile belirlenen 15 ilköğretim kurumunda görev yapan 244 öğretmenden oluşmaktadır.  Çalışmada veri toplama aracı olarak “Okul Kültürü Envanteri’’  ve “Örgütsel İletişim Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, örgütsel iletişim ölçeğinin boyutlarının okul kültürünün bütün boyutlarıyla (işbirliğine dayalı liderlik, öğretmen işbirliği, mesleki gelişme, ortak amaçlar, meslektaş desteği ve ortak öğrenme öğrenme) pozitif yönde anlamlı ilişkili olduğu görülmüştür. Okul kültürünün tüm boyutları üzerinde, örgütsel iletişim ölçeğinin tutum ve davranışa yönelik iletişim ve bilgilendirmeye yönelik iletişim boyutlarının önemli bir yordayıcı olduğu bulunmuştur. Meslektaş desteği boyutu üzerinde bilgilendirmeye yönelik iletişim önemli bir yordayıcı değildir. Çalışma sonuçları, örgütsel iletişim ve okul kültürünün geliştirilmesine yönelik olarak değerlendirilmiştir.