AçıkErişim@MAKÜ

Examining Conceptual Change in Work and Energy Topic: Dual Situated Learning Model Sample

Basit öğe kaydını göster

dc.creator İPEK AKBULUT, Hava
dc.creator ŞAHİN, Çiğdem
dc.creator ÇEPNİ, Salih
dc.date 2013-03-28T14:26:39Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:31Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:31Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19398/206110
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3236
dc.description The aim of this study was to develop activities according to Dual Situated Learning Model for 7th grade Force and Motion unit about work and energy concepts and to determine these activities effectiveness on students' conceptual change and retention. Pre-experimental one group pretest-posttest design was used in this study. The study was carried out with twenty three 7th grade students. A concept test developed by the researchers with seven two- tier items and were employed as pre-, post- and delayed test to collect data. Results showed that the Dual Situated Learning Model is effective in providing students' conceptual change and retention. However, it has also been observed that some alternative conceptions have still remained.   Key Words: Dual Situated Learning Model, conceptual change, work and energy
dc.description Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi içerisinde yer alan iş ve enerji kavramları ile ilgili ikili yerleşik öğrenme modeline göre etkinlik geliştirmek ve geliştirilen etkinliğin öğrencilerdeki kavramsal değişime ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Çalışmada basit deneysel yöntemin ön-son test modeli kullanılmıştır. Çalışma 7. sınıfta öğrenim gören 23 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplamak amacı ile araştırmacılar tarafından geliştirilen, 7 iki aşamalı sorudan oluşan kavram testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler İkili Yerleşik Öğrenme Modelinin öğrencilerin kavramsal değişimi ve kalıcılığı sağlamada etkili olduğunu göstermektedir. Ancak yapılan öğretime rağmen alternatif kavramın bazı öğrencilerde tamamen giderilmediği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: İkili yerleşik öğrenme modeli, kavramsal değişim, iş ve enerji
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181410
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181409
dc.source Volume: 1, Issue: 25 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title Examining Conceptual Change in Work and Energy Topic: Dual Situated Learning Model Sample en-US
dc.title İKİLİ YERLEŞİK ÖĞRENME MODELİNİN KAVRAMSAL DEĞİŞİME ETKİSİ: İŞ VE ENERJİ ÖRNEĞİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım