AçıkErişim@MAKÜ

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜZİK ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK ALGILARI

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KOCA, Şehriban
dc.date 2016-12-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:30Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:30Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/26849/282355
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3230
dc.description Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının müzik etkinliklerine yönelik özyeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim yılı bahar yarıyılında Akdeniz bölgesinde bulunan bir Üniversitenin Eğitim Fakültesi Okul öncesi eğitimi Anabilim dalı 3 ve 4. sınıfında öğrenim gören öğretmen adayları katılmışlardır. Bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “kişisel bilgi formu” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “müzik etkinliklerine yönelik özyeterlik anketi” kullanılmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizlerinden sonra veri toplama aracının güvenirlik katsayısı α= 0.87 olarak belirlenmiştir. Bulguların istatiksel olarak ifade edilmesinde, frekans (f), yüzde (%),aritmetik ortalama ve standart sapma, verilerin analizinde ise parametrik testler kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının cinsiyet ve sınıf değişkenine göre müzik etkinliklerine yönelik özyeterlik algılarında anlamlı bir farklılığın olup olmadığına yönelik olarak bağımsız gruplar için t testi, diğer değişkenlere göre farklılıkları belirlemek amacıyla ise Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi p < 0.05 alınmıştır. Araştırma sonucu okul öncesi öğretmen adaylarının müzik etkinliklerine yönelik özyeterlik algılarının yüksek düzeyde ( =4.18) olduğu; öğretmen adaylarının müzik etkinliklerine yönelik öz yeterlik algı düzeylerinin cinsiyetlerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği  (p < 0.05), müzik etkinliklerine yönelik öz yeterlik algı düzeyleri ile mezun oldukları lise türü, üniversite öncesi müzik eğitimi alma durumu, müzik dersi başarı ve akademik başarı notları değişkenleri arasında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmamıştır (p>0.05). Anahtar kelimeler: Müzik etkinlikleri, okul öncesi eğitimi, okul öncesi öğretmen adayları, özyeterlik.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/264204
dc.source Issue: 40 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜZİK ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK ALGILARI tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım