dc.creator |
ERKAN, Semra |
|
dc.creator |
Topcu Bilir, Öğr.Gör.Zeynep |
|
dc.date |
2015-09-30T00:00:00Z |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-11T18:49:24Z |
|
dc.date.available |
2020-10-11T18:49:24Z |
|
dc.identifier |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19408/206373 |
|
dc.identifier |
10.21764/efd.21475 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/11672/3195 |
|
dc.description |
Bu araştırma okul öncesi eğitiminin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dil becerilerinin gelişimine olan etkisini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim okullarının birinci sınıflarına 2010-2011 eğitim-öğretim yılında başlayan 205 çocuk oluşturmuştur. Çalışmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Okuma Yazma Becerileri Ölçekleri” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, Kruskal Wallis Testi ve Mann Whitney-U Testi ile değerlendirilmiştir.  Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin Türkçe dil becerileri üzerinde okul öncesi eğitim, anne ve baba öğrenim düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığını ancak; kardeş sayısı ve cinsiyet faktörlerinin dil becerileri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığını ortaya koymuştur |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
tr |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy University |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
|
dc.relation |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181529 |
|
dc.source |
Issue: 35
173-190 |
en-US |
dc.source |
1302-8944 |
|
dc.source |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
|
dc.subject |
Okul Öncesi Eğitim,İlköğretim,Türkçe Dil Becerileri,Sınıf Öğretmeni |
|
dc.title |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DİL BECERİLERİNE ETKİSİ |
tr-TR |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|