AçıkErişim@MAKÜ

Öğretmen Denetiminde Sanatsal Denetim Yaklaşımının Uygulamasına Yönelik Öğretmen ve Denetmen Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.creator B. BOSTANCI, Aynur
dc.creator ŞANLI BULUT, Merve
dc.creator ÖZBEY, Hatice
dc.date 2012-01-19T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:23Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:23Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19395/206019
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3189
dc.description ÖzetBu araştırma, eğitim denetmenlerinin öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımını uygulama düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımının uygulanma düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen görüşlerinin göreve, sadece öğretmen görüşlerinin kıdem, eğitim durumu, cinsiyet ve branşa göre farklılaşıp-farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 376 ilköğretim okulu öğretmeni ile 30 il denetmeni oluşturmuştur. Veri çözümlemede, aritmetik ortalama, t testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımının uygulanma düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen görüşleri görev değişkeni açısından farklılık göstermektedir. Öğretmenlere göre uygulanma düzeyi en düşük boyut “öğretmen geliştirme” iken,  denetmenlere göre "değerlendirme" boyutudur. Öğretmenlerin sanatsal denetimin uygulanma düzeyine yönelik görüşleri, cinsiyetlerine göre tüm boyutlarda, kıdemlerine göre “eğitimsel eleştiri" ve “değerlendirme” boyutlarında, branşlarına göre de “sınıf gözlemi”, "öğretmen geliştirme" ve “eğitimsel eleştiri” boyutlarında farklılaşmaktadır.  Anahtar sözcükler: Sanatsal denetim, denetmen, eğitimsel eleştiri. AbstractThis research was conducted to determine the supervisors’ application level of artistic supervision approach in teacher supervision. In this research, it was examined whether the views of teachers and supervisors were differentiated according to the task variable and teachers’ seniority, education level, gender and branch variables. 376 primary school teachers and 30 province supervisors created the sample of the study. In data analysis, the arithmetic mean, t-test and variance analysis techniques were used. According to the study results, there is a difference in the views of teachers and supervisors were differentiated according to the teachers’ task variable. According to the teachers, the aspect which has the lowest level of application is “teacher development” and as for supervisors it is “evaluation” aspect. The views of teachers’ about the application of artistic supervision are differentiated in “educational criticism” and “evaluation” for seniority, in all aspects for gender and in “classroom observation”, “teacher development” and “educational criticism” for branch. Key words: Artistic supervision, supervisor, educational criticism.   
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181357
dc.source Volume: 1, Issue: 22 238-254 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title Öğretmen Denetiminde Sanatsal Denetim Yaklaşımının Uygulamasına Yönelik Öğretmen ve Denetmen Görüşleri tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım