DSpace@MAKÜ

YEREL PAZARLARDAKİ ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRME İLE ULUSLARARASILAŞMA DERECESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: KURUMSAL YÖNETİŞİM MEKANİZMALARININ DÜZENLEYİCİ ETKİLERİ

Show simple item record

dc.creator İLHAN NAS, Tülay
dc.date 2019-04-29T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:48:52Z
dc.date.available 2020-10-11T18:48:52Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makuiibf/issue/44895/510742
dc.identifier 10.30798/makuiibf.510742
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3173
dc.description Çalışmanın amacı, gelişmekte olan ülke kökenliçokuluslu şirketlerin uluslararasılaşma faaliyetlerini daha iyi anlamak vetanımlamak amacıyla, ürün çeşitlendirme düzeyi ile uluslararasılaşma derecesiarasındaki ilişkiyi kurumsal yönetişim mekanizmalarının düzenleyici (moderatör)etkisini dikkate alarak incelemektir. Bu amaç çerçevesinde geliştirilenhipotezler, kasıtlı örnekleme yöntemi bakış açısıyla çeşitli ölçütler dikkatealınarak belirlenen, Borsa İstanbul’a koteli 325 işletmeden elde edilen ikincilveriler kullanılarak test edilmiştir. Çalışma bulgularına göre, ürünçeşitlendirme düzeyi, gelişmiş ülke bağlamlarında gerçekleştirilen çalışmalarınaksine, uluslararası çeşitlenmeyi olumlu yönde etkilemektedir. Yönetim kuruluyapısı düzeyinde yönetim kurulu büyüklüğü ile bağımsız üye sayısı,uluslararasılaşmayı doğrudan etkilerken, aile üye oranı, ürün çeşitlendirme ileuluslararasılaşma arasındaki ilişkide düzenleyici role sahiptir. Sahiplikyapısı düzeyinde tanımlanan değişkenlerin uluslararasılaşma üzerinde doğrudanetkisi olmamakla beraber, en büyük birinci hissedarın payının düzenleyicirolüne kanıt sağlanmıştır.
dc.description The aim of this study is to investigate theeffects of product diversification on the degree of international diversificationof emerging country multinational companies (MNEs) by taking into account themoderating effects of corporate governance mechanisms. The sample consists of atotal 325 publicly listed Turkish firms Istanbul Stock Exchange.   These firms were chosen through a judgmentalsampling procedure with respect to the various selection criteria usingsecondary data set. According to the findings, the product diversification haspositive effect on the degree of international diversification unlike the studiescarried out in the context of developed countries. At the board structurelevel, the size of the board and independent board member has a direct effecton international diversification while the family member has a moderatingeffect on it. Ownership concentration does not have any direct effect on theinternalization diversification. However, the proportion of the first largestshareholder has a moderating effect on it.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/704339
dc.source Volume: 6, Issue: 1 213-229 en-US
dc.source 2149-1658
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.subject Uluslararası çeşitlenme,ürün çeşitlenme,yönetim kurulu kompozisyonu
dc.subject International diversification,product diversification,board composition,ownership concentration
dc.title YEREL PAZARLARDAKİ ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRME İLE ULUSLARARASILAŞMA DERECESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: KURUMSAL YÖNETİŞİM MEKANİZMALARININ DÜZENLEYİCİ ETKİLERİ tr-TR
dc.title THE RELATIONSHIP BETWEEN PRODUCT DIVERSIFICATON IN LOCAL MARKETS AND INTERNATIONALIZATION DEGREE: THE MODERATING EFFECTS OF CORPORATE GOVERNANCE MECHANISMS en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account