DSpace@MAKÜ

THE ROLE OF NONVERBAL COMMUNICATION IN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT PROCESS: A STUDY ON 5-STAR HOTELS IN TURKEY - MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SÜRECİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ROLÜ: TÜRKİYE'DEKİ 5 YILDIZLI OTELLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Show simple item record

dc.creator URHAN TORUN, Bahar
dc.creator KOÇAK, Abdullah
dc.date 2020-03-23T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:48:51Z
dc.date.available 2020-10-11T18:48:51Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makuiibf/issue/53295/579003
dc.identifier 10.30798/makuiibf.579003
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3172
dc.description Çeşitli rakipleriyle yarış içinde olan işletmeler, modern çağın illüzyonu ile hedef tüketicilerine ulaşmanın en iyi yolunun teknolojinin nimetlerini kullanmak olduğunu düşünmektedir. Veri toplamakta ve bu verileri müşteri memnuniyeti için kullanmaktadırlar. Ancak yüz yüze iletişimin önemi genellikle hafife alınmakta veya ihmal edilmektedir. Bu çalışma, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulamalarının, yüksek teknolojiden zamansız satış tekniği olan kişilerarası iletişime doğru bir dönüş yapmasını sağlamayı amaçlamaktadır. CRM sürecinde sözsüz (NV) iletişimin rolünü ortaya koymak için, Türkiye'de 5 yıldızlı otellerde konaklama yapmış 643 katılımcıya son otel konaklamaları ile ilgili olarak otel tercihleri ve otel çalışanları ile ilgili değerlendirmeleri sorulmuştur. Araştırma sonuçları içerisinde en önemlileri; 5 yıldızlı bir otelden en önemli beklentinin hizmet kalitesi olduğu; müşterilerin kalite konusundaki algılarının iletişimin kalitesi ile şekillendiği ve çalışanların sözsüz iletişim becerilerinin müşteriler tarafından yüksek derecede önemsendiğidir. 
dc.description Business organizations competing with various rivals, think by the illusion of the modern age; the best way to reach their target consumers is to use benefits of technology. They collect data and use them for customer satisfaction. But the importance of face to face communication is generally underestimated or neglected. This study aims to get Customer Relationship Management (CRM) applications to make a return from high-tech to interpersonal communication, which is a timeless sales technique.In order to present the role of nonverbal communication (NVC) in CRM process, 643 participants, who stayed in 5-star hotels in Turkey in the previous year were asked about their hotel choice, evaluations about hotel employees considering the last accommodation. The most important of the research results are the most important expectation from a 5-star hotel is the quality of service; the customers’ perception about quality is shaped by the quality of communication; the employees’ NV communication skills are very highly minded by the customers. 
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1018654
dc.source Volume: 7, Issue: 1 67-92 en-US
dc.source 2149-1658
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.subject Müşteri İlişkileri Yönetimi,Sözsüz İletişim,5 yıldızlı Oteller,Çalışan
dc.subject Customer Relationship Management,Nonverbal Communication,5-star Hotels,Employee
dc.title THE ROLE OF NONVERBAL COMMUNICATION IN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT PROCESS: A STUDY ON 5-STAR HOTELS IN TURKEY - MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SÜRECİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ROLÜ: TÜRKİYE'DEKİ 5 YILDIZLI OTELLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA tr-TR
dc.title MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SÜRECİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ROLÜ: TÜRKİYE'DEKİ 5 YILDIZLI OTELLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA - THE ROLE OF NONVERBAL COMMUNICATION IN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT PROCESS: A STUDY ON 5-STAR HOTELS IN TURKEY en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account