Amaç: Bu araştırmanın amacı Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapiye Dayalı Sosyal Hizmet Müdahalesinin üniversite öğrencilerinin umutsuzluk ve stres düzeylerine etkisini incelemektir. Yöntem: 2015-2016 akademik yılı güz döneminde Hacettepe Üniversitesi Beytepe Psikolojik Danışma Birimine başvuran toplamda 24 öğrenci bu araştırmanın deney ve control grubuna dahil edilmiştir. Müdahale kapsamında, deney grubundaki öğrencilere 4-8 oturum arasında ÇOKT uygulanmıştır. Öntest - sontest kontrol gruplu yarı deneysel model bu araştırmada kullanılmıştır. Sonuçların analizinde Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Bulgular: Umutsuzluk ölçeği motivasyon kaybı altboyutu için puanlar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı (p<0.05) bulunmuştur. Benzer şekilde toplam Umutsuzluk Ölçeği puanı ve diğer iki Umutsuzluk Ölçeği alt boyutu (gelecekle ilgili duygular ve beklentiler alt boyutu ile umut alt boyutu) ve Algılanan Stres ölçeği puanları arasında müdahale grubunun lehine olacak şekilde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0.001). Müdahalenin etki büyüklüğü ölçekler açısından ve alt boyutların çoğunluğu açısından yüksek bulunmuştur. Sonuç: Sonuçlar göstermektedir ki ÇOKT’ye dayalı sosyal hizmet müdahalesi üniversite öğrencileri üzerinde etkili ve istastistiksel olarak anlamlıdır.
Objective: This research aims to investigate the effects of “Social Work Intervention Based on Solution Focused Brief Therapy (SFBT) on college students’ hopelessness and stress levels. Method: A total of 24 college students who applied Hacettepe University Beytepe Psychological Counseling Unit in the fall of 2015-2016 academic year were assigned to intervention and control groups. SFBT between 4-8 sessions were conducted with each student from intervention group during the intervention. A quasi-experimental research model based on pretest-posttest with comparison group has been chosen for the study. Mann Whitney U test was utilized to analyze results. Results: For the Hopelessness Scale the difference among scores for the Motivation Loss Subscale was statistically significant (p < 0.05). Similarly, the difference among the total Hopelessness Scale score and the two other Hopelessness Subscale scores (Expectations and Feelings About Future and Hope Subscales) and for Perceived Stress Scale scores were statistically significant in favor of the intervention group (p < 0.001). Effect size of the intervention was found to be large for all the scales and for most of subscales. Conclusion: Results indicate that the social work intervention based on SFBT was statistically significant and effective on the college students.