TurkeyOrganizational Behavior Discipline, for this “quality loss” discusses moreabout the study. The main reason for the loss of qualification is seen as anexplanation of the relevant subjects of the discipline or the rupture ofsubject bonds. However, it is not possible for the discipline to continue inthis way. Then, the best time to leave the discipline. Otherwise, illusion /manipulation creation, low literature quality, low academic writing standardsand future ineffective trends will be inevitable. This situation presents acompulsory or “vision regulation” in the discipline.In the study, we first investigate the causesand disciplines of the discipline depending on the definition of the mainfunction, then emphasize the discipline and present the map arguments; inaddition, it is aimed to discuss the conditions of influence in order to gainthe quality of the discipline. This study is targeted at a theoretical andetiological inquiry.Çalışmada önce ana sorunun tanımına bağlı, disiplininhızlı salınım köken nedenlerini ve kanıtlarını araştırma, sonra disiplindeyapılması gerekenleri vurgulama ve harita argümanları sunma; enson olarak dadisipline nitelik kazandırmaya yönelik etkileme koşullarını tartışmaamaçlanmaktadır. Bu nedenle çalışma kuramsal ve etiyolojik bir sorgulamahedeflemektedir.
TürkiyeÖrgütsel Davranış Disiplinde tartışma, daha çok yapılan çalışmaların “nitelikyitimi”ne ilişkindir. Nitelik yitiminin en temel nedeni, disiplinin hızlısalınıma bağlı konu kapsamların bozulması ya da konu bağların kopması olarakgörülür. Ancak disiplinin bu şekilde salınımına devam etmesi de mümküngörülmemektedir. O halde gereken, disiplinin salınımını en uygun zamanaoturtmaktır. Aksi halde illizyonlar/manipülasyonlar, düşük yazın kalitesi,zayıf akademik yazım standartlar ve gelecek etkisiz eğilimler yaratma kapsamıkaçınılmaz olur. Bu durum disiplinde yeniden zorunlu bir “vizyon düzenleme”ihtiyacını karşımıza çıkartmaktadır.Çalışmada önce ana sorunun tanımına bağlı,disiplinin hızlı salınım köken nedenlerini ve kanıtlarını araştırma, sonradisiplinde yapılması gerekenleri vurgulama ve harita argümanları sunma; ensonolarak da disipline nitelik kazandırmaya yönelik etkileme koşullarını tartışmaamaçlanmaktadır. Bu nedenle çalışma kuramsal ve etiyolojik bir sorgulamahedeflemektedir.