Teknolojinin ciddi bir gelişim göstermesisonucunda devletlerin hizmet sunumu ve yapılanmalarındaki felsefe değişmiş vee-Devlet kavramı kullanılmaya başlanmıştır. Kamu hizmetlerinin vatandaşın dahahızlı ve kolay erişebileceği şekilde, daha az maliyetli ve daha şeffaf birbiçimde elektronik ortamda yürütülmesini amaçlayan e-devlet felsefesi,kendisini sağlık sektöründe de hissettirmiş ve e-sağlık kavramı kullanılmayabaşlanmıştır. İnternet ve diğer teknolojiler aracılığıyla gerçekleştirilentele-tıp, sağlık bilişimi, dijital hastane ve mobil sağlık başta olmak üzereelektronik sağlık hizmetleri süreç içerisinde gelişim göstermiştir. Buçalışmada Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiSağlık Yönetimi Bölümü öğrencilerinin e-sağlık bilgi düzeyleri ve tutumlarınınölçülmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmacılar tarafından geliştirilen“E-Sağlık Tutumu Soru Formu” 224 öğrenciye uygulanmıştır. Sağlık Yönetimiöğrencilerinin sınıf yükseldikçe e-sağlık uygulamalarına ilişkin bilgidüzeyinin artış gösterdiği, akıllı telefon kullanım sıklığının neredeyse yüzdeyüze yakın bir orana denk düştüğü, Sağlık Bakanlığı tarafından hayata geçirilenuygulamalardan birisi olan Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nin en yoğunkullanılan uygulama olduğu başta olmak üzere çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır.
As a result of technological progress, thephilosophy of service provision and structuring of states has changed ande-Government concept has begun to be used. The e-government philosophy, whichaims to enable public services to be carried out electronically in a way thatis faster and easier for citizens to access, less costly and more clear, it hasalso made itself felt in the health sector and the concept of e-health has begunto be used. Especially in the fields of tele-medicine, health information,digital hospital and mobile health, which are realized through internet andother technologies electronic health services have developed in the process. Inthis study, it is aimed to measure the level of e-health knowledge andattitudes of the students of Süleyman Demirel University Faculty of Economicsand Administrative Sciences Health Management Department. In this context,"E-Health Attitude Questionnaire" developed by the researchers, 224students were applied. It is seen that the level of knowledge about e-healthapplications increases as the class gets higher in Health Management students,the frequency of smart phone use almost coincides with one hundred percent andMHRS, one of the applications that have been passed on by the Ministry ofHealth, has reached to various results, in particular the most intensiveapplication.