AçıkErişim@MAKÜ

NOSTALJİ EĞİLİMİNİN TÜKETİCİ TEMELLİ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ: DOĞU EKSPRESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Basit öğe kaydını göster

dc.creator YÜCE, Alpaslan
dc.creator SAMSA, Çağlar
dc.creator MERİÇ, Kamile
dc.date 2019-04-29T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:48:42Z
dc.date.available 2020-10-11T18:48:42Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makuiibf/issue/44895/504059
dc.identifier 10.30798/makuiibf.504059
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3118
dc.description Nostalji, bireylerin geçmiş dönemlere olan özlemduygusunu ve insanların geçmişi ile bugünü arasında duygusal anlamda bağkurmasını ifade etmektedir. Nos-talji eğilimi tüketici tercihlerinde oldukçaönemli olup; nostalji eğilimi olan tüketicilerin bu özelliklerini ürün vehizmet tercihlerine yansıttığı görülmektedir. Tüketici temelli marka değeri isebir markaya ait bilgilerin, diğer markalar hakkındaki bilgiler ile kıyaslanmasısonucunda oluşan farklılaştırıcı marka algısı ve sonrasında meydana gelenmüşteri tepkisi olarak tanımlanmaktadır. Çalışmada, nostalji eğiliminintüketici temelli marka değeri üzerinde-ki etkisinin ortaya çıkarılmasıamaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan nostalji eğilimi ölçeği tek boyuttan;tüketici temelli marka değeri ölçeği ise algılanan imaj, algılanan kalite,marka farkındalığı ve marka sadakati olmak üzere dört alt boyuttanoluşmaktadır. Çalışma amaçları doğrul-tusunda oluşturulan anket formu doğuekspresi ile seyahat eden bireylere uygulanmıştır. Toplamda geçerli 415 anketüzerinden çalışma gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlerin sonuçlarına görenostalji eğilimi; tüketici temelli marka değerinin alt boyutları olan algılananimaj, algılanan kali-te, marka farkındalığı ve marka sadakatini anlamlı düzeydeetkilemektedir. Nostalji eğiliminin yaşa göre farklılık gösterdiği cinsiyete,mesleğe ve yaşanılan bölgeye göre ise farklılık göstermediği sonucunaulaşılmıştır.
dc.description Nostalgia refers to individuals' feeling oflonging for past periods and the emotional connection between people's past andpresent. Nostalgia proneness is very important in consumer preferences; it isseen that consumers who have nostalgia proneness reflect these characteristicsto their product and service preferences. Consumer-based brand equity isdefined as the differentiator brand perception resulting from the comparison ofthe information of a brand with the information about other brands and thecustomer response that occurs thereafter. In this study, it is aimed to revealthe effect of the nostalgia proneness on consumer-based brand equity. The scaleof nostalgia proneness used in the research consists of one dimension and thescale of consumer-based brand equity used in the research consists of foursub-dimensions which are perceived the image, perceived quality, brand awareness,and brand loyalty. The survey form developed for this purpose was applied tothe individuals traveling with eastern express. The study is conducted withvalid 415 survey forms. According to the analysis, nostalgia proneness affectsthe perceived image, perceived quality, brand awareness and brand loyalty whichare sub-dimensions of consumer-based brand equity significantly. In addition,nostalgia proneness varies according to age, but it does not differ accordingto gender, occupation, and region.
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/704335
dc.source Volume: 6, Issue: 1 199-212 en-US
dc.source 2149-1658
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.subject Nostalji,Marka,Nostalji Eğilimi,Tüketici Temelli Marka Değeri,Doğu Ekspresi
dc.subject Nostalgia,Brand,Nostalgia Proneness,Consumer-Based Brand Equity,Eastern Express
dc.title NOSTALJİ EĞİLİMİNİN TÜKETİCİ TEMELLİ MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ: DOĞU EKSPRESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA tr-TR
dc.title EFFECTS OF NOSTALGIA PRONENESS ON CONSUMER-BASED BRAND EQUITY: A CASE STUDY ON THE EASTERN EXPRESS en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım