AçıkErişim@MAKÜ

BARIŞ MANÇO ŞARKILARININ VİKTOR FRANKL PSİKOLOJİ EKOLÜ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KESKİN, Uğur
dc.date 2019-09-28T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:47:19Z
dc.date.available 2020-10-11T18:47:19Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makusobed/issue/49076/479609
dc.identifier 10.20875/makusobed.479609
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3085
dc.description Bu makalede, Avusturyalı psikiyatr Viktor Frankl’ın sanatsal yönelişlere ilişkin bakış açısı üzerinde durulmuştur. Makalede, Frankl’ın genel anlamda sanat, özel anlamda ise müzik alanına ilişkin izah, yorum ve değerlendirmelerine yer verilmiştir. Müzik sanatının bileşenleri arasında yer alan ve müziğin söylemsel yönünü teşkil eden şarkı sözü içeriklerinin, psikolojik boyutu incelenerek, Frankl’ın bakış açısı biraz daha özele indirgenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, Barış Manço’nun şarkı sözleri, Frankl’ın birincil kaynak eserleri kapsamında incelemeye konu edilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden içerik incelemesi tekniğinin benimsendiği çalışmada, Frankl’ın özgün bakış açısı ekseninde değerlendirmeler yapılmıştır. Makalenin sonucunda, sanatsal çalışmaları, bilimsel çalışmalardan ayrı kılan dört temel bileşenin varlığını ileri süren Frankl’ın bu görüşünün, Manço’nun seslendirmiş olduğu şarkılar kapsamında anlamlı bir şekilde desteklenmekte olduğu belirlenmiştir. Keşifsel bir çalışma olarak bu makale, benzer bir anlayış çerçevesinde yürütülecek olan gelecek çalışmalar için katkılar sunabilecek tartışma ve değerlendirmeleri okuyucunun dikkatine sunmuştur.
dc.description In this article, the point of view of the Austrian psychiatrist Viktor Frankl on artistic orientations is emphasized. In the article, Frankl 's general meaning of art, and in particular the field of music, commentary and evaluation of the field has been included. Frankl's point of view has been attempted to be reduced to a more special point by examining the psychological dimension of the lyrics content, which are among the components of music and which constitute the discursive aspect of music. In this context, Barış Manço's lyrics were examined in the context of Frankl's primary source works. In the examinations using the content analysis technique of qualitative research methods, Frankl's original perspective was evaluated. As a result of this article, it is determined that this view of Frankl, who asserts the existence of the four basic components that differentiate the artistic works from scientific studies, is supported in a meaningful way within the scope of the songs performed by Manço. As an exploratory study, this article presents the reader with the help of controversies and evaluations that may contribute to future studies in a similar manner.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/818091
dc.source Volume: 11, Issue: 29 378-395 en-US
dc.source 1309-1387
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.subject Müzik,Şarkı Sözleri,Psikoloji,Viktor Frankl
dc.subject Music,Lyrics,Psychology,Viktor Frankl,Barış Manço
dc.title BARIŞ MANÇO ŞARKILARININ VİKTOR FRANKL PSİKOLOJİ EKOLÜ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ tr-TR
dc.title EVALUATION OF BARIŞ MANÇO SONGS IN TERMS OF VICTOR FRANKL PSYCHOLOGY SCHOOL en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım