AçıkErişim@MAKÜ

İNTERNET ALIŞVERİŞLERİNDE ALGILANAN RİSKİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ: ANKARA İLİNDE BİR ARAŞTIRMA

Basit öğe kaydını göster

dc.creator YILMAZ, Funda
dc.creator DAL, Nil
dc.date 2019-09-28T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:46:57Z
dc.date.available 2020-10-11T18:46:57Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makusobed/issue/49076/591865
dc.identifier 10.20875/makusobed.591865
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3077
dc.description Bu çalışmada, tüketicilerin internet alışverişlerinde karşılaştıkları algılanan risk unsurlarının, internet alışverişlerinde satın alma davranışları üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Veriler kolayda örnekleme metodu ile çevrimiçi anket uygulanarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi 500 katılımcıdan oluşmaktadır. Ankara’da yaşamak ve en az bir kez internetten alışveriş yapmak araştırmanın kısıtıdır. Madde ve güvenirlik analizi, normal dağılım, frekans, faktör, korelâsyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon analizine göre; internet alışverişlerinde algılanan risk, zaman ve mekândan bağımsız alışveriş, internet alışverişlerinde satın alma kolaylığı ve bilgi erişimi, iade politikası ve teslimat riskin, finansal riskin, internet alışverişlerinde satın alma davranışları boyutunun üzerinde açıklayıcı gücü zayıftır. Ancak bu boyutların satın alma davranışları üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.
dc.description In this study, the shopping are investigated effects of perceived risk factors encountered by consumers on internet purchases on internet shopping are investigated. The data were collected by an online questionnaire with easy sampling method. The sample of the research consists of 500 participants. Living in Ankara and shopping online at least once is a limitation of the research. Item and reliability analysis, normal distribution, frequency, factor, correlation and regression analysis were performed. According to regression analysis; The perceived risk in internet shopping, shopping independent of time and place, ease of purchasing in internet shopping and access to information, return policy and delivery risk, financial risk are weak, in terms of explanatory power over the size of purchase behaviors in internet shopping. However, it was determined that these dimensions had a significant effect on purchasing behaviors
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/819734
dc.source Volume: 11, Issue: 29 484-502 en-US
dc.source 1309-1387
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.subject Algılanan Risk,İnternet Alışverişleri,İnternet Alışverişlerinde Algılanan Risk,Satın Alma Davranışı
dc.subject Perceived Risk,Internet Shopping,Perceived Risk in Internet Shopping,Purchasing Behavior
dc.title İNTERNET ALIŞVERİŞLERİNDE ALGILANAN RİSKİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ: ANKARA İLİNDE BİR ARAŞTIRMA tr-TR
dc.title THE EFFECT OF PERCEIVED RISK IN INTERNET SHOPPING ON PURCHASING BEHAVIOR: A RESEARCH IN ANKARA en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım