ALPARSLAN, Ali; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi; ÇETİNKAYA BOZKURT, Özlem; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi; AYDOĞDI, Aslan; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Açıklama:
Girişimciliğin önemsendiği,girişimcinin oldukça desteklendiği ve teşvik edildiği günümüzde, girişimcilikeğitimi ve içeriği üzerinde bilimsel olarak çalışılması gereken bir konu halinegelmiştir. Bu gerek üzerine yapılan bu çalışmada girişimcilik eğitim içeriğininmevcut durumda hangi konular üzerinde yoğunlaşması gerektiği hem girişimciler,hem bu dersi veren öğretim elemanları hem de bu dersi alan lisans öğrencileriüzerinde gerçekleştirilen 3 araştırma ile ortaya konmaya çalışılmıştır. Anketve mülakat yöntemlerinin kullanıldığı araştırmada TUBİTAK 1601 Yenilik veGirişimcilik Alanlarında Kapasite Artırılmasına Yönelik Destek Programıkapsamında ele alınan ders modülleri 3 farklı örneklem açısındandeğerlendirilmiştir. Çalışmanın genel bulgularına göre öğretim elemanları;yaratıcı ve yenilikçi fikir oluşturma ve girişimciliğin temelleri konularına,girişimciler; kendini iyi ifade edebilme/etkili sunum, teknoloji ve hukuk konularına,öğrenciler ise; mentorlük uygulaması, etkili sunum teknikleri, yaratıcı veyenilikçi fikir üretimi ve iş planı geliştirme konularına önem göstermektedir.