DSpace@MAKÜ

Üniversitenin Markalaşması: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nin Markalaşma Sürecinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.creator GÜRBÜZ, Celile
dc.creator ÇETİNKAYA BOZKURT, Özlem
dc.creator DAL, Nil Esra
dc.date 2020-03-13T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-10T07:23:59Z
dc.date.available 2020-10-10T07:23:59Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/makuubd/issue/53097/686923
dc.identifier 10.31200/makuubd.686923
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3041
dc.description Günümüzde ürün ve hizmetler gibi üniversiteler de marka olma yolundailerlemektedirler. Artan rekabet ortamları ve üniversitelerin ulusal veuluslararası bilinirliğini artırma çabaları üniversitelerin markalaşmasınızorunlu kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı Burdur Mehmet Akif ErsoyÜniversitesi’nin marka üniversite olma sürecinde hangi adımları uyguladığınıiçerik analizi ile incelemek ve üniversitenin marka yönetim sürecine dairdeğerlendirmelerde ve önerilerde bulunmaktır. Elde edilen verilere göremarkalaşma sürecine durum analizi yaparak başlayan üniversite, güçlü ve zayıfyönlerini analiz ederek çalışmalarını sürdürmüştür. Kendini Burdur ilinin candamarında yer alan Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ailesi olarak konumlandıranüniversite, ‘İstiklalden İstikbale’ sloganı ile insanların zihninde yer etmeçabası ile süreci yönetmektedir. ‘Hayvancılık ve Hayvancılığa DayalıSanayiciliğin Geliştirilmesi’ alanında Kalkınma Bakanlığı tarafındandesteklenecek 5 pilot üniversiteden biri olarak seçilen Burdur Mehmet AkifErsoy Üniversitesi yöre ile ilintili olarak hayvancılık, hayvancılığa dayalısanayi ve özellikle gıda sanayi konusunda da konumlandırma çalışmalarıyapmaktadır.
dc.description Today,universities, like products and services, are on the way to become a brand.Increasing competition environments and efforts to increase the national andinternational awareness of universities require the branding of universities.The aim of this study is to analyze what steps Burdur Mehmet Akif ErsoyUniversity has followed in the process of becoming a brand university withcontent analysis and to make evaluations and suggestions regarding the brandmanagement process of the university. According to the data obtained, theuniversity started its branding process by analyzing the situation andcontinued its studies by analyzing its strengths and weaknesses. Positioningitself as the family of Mehmet Akif Ersoy University, located in the heart ofthe province of Burdur, the university manages the process with the effort ofbeing in the minds of people with the slogan 'From Independence toIndependence'. Burdur Mehmet Akif Ersoy University, which is selected as one ofthe 5 pilot universities to be supported by the Ministry of Development in thefield of 'Development of Livestock and Livestock-Based Industrialism', alsoconducts positioning studies in the field of animal husbandry, animalhusbandry-based industry and especially food industry. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1005455
dc.source Volume: 4, Issue: 1 178-208 en-US
dc.source 2602-425X
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi
dc.subject Marka,Marka Üniversite,Marka Yaratma,Marka Kimliği,Markalaşma
dc.subject Brand,Brand University,Brand Creation,Brand Identity,Branding
dc.title Üniversitenin Markalaşması: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nin Markalaşma Sürecinin İncelenmesi tr-TR
dc.title Branding of the University: Analysing of Building Brand of Burdur Mehmet Akif Ersoy University en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi
    Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi 2020 Eylül sayısı için makale kabulüne başlamıştır. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi TÜBİTAK ULAKBİM TR Dizin tarafından izlenmektedir.

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account