Ülkemizdeyükseköğretim alanında uzun yıllardır süren devlet üniversitesi yoğunluğu sonyıllarda pek çok vakıf üniversitesinin kurulması ile azalmaya başlamıştır. Bubağlamda üniversite adaylarının tercih sürecine çeşitli tanıtım faaliyetleriile katılan bu okulların hangi faktörler gözetilerek tercih edildiği sorusucevaplanmaya muhtaçtır. Konjoint analizi teknik olarak 1980’lerin başındanitibaren tüketici tercihlerinin belirlenmesinde ve pazarlama araştırmalarındayaygın olarak kullanılmakta ise de eğitim alanında kullanımı pek yaygındeğildir. Bu çalışmada üniversite adaylarının vakıf üniversitesi tercihlerinietkileyen faktörler seçime dayalı konjoint analizi yöntemi ile belirlenmeyeçalışmıştır. 2016 yılı üniversite seçme sınavları sonrasında tercih sürecindebulunan 296 öğrenci ile yapılan çalışma sonucunda görece yeni faaliyetgöstermeye başlayan vakıf üniversitelerini tercih edecek aday öğrencilerin enönemli tercih nedenleri sırasıyla öğrenim görmek istenen bölümün mevcudiyeti, okulunakademik itibarı ve kampüs imkanları olarak belirlenmiştir. Elde edilensonuçların hem okul yönetimleri hem de eğitim yöneticileri tarafındanaydınlatıcı olması umulmaktadır.
Stateuniversities had ruled Turkey’s higher education system for years. Recentlynumber of private (foundation) universities rise and they start to participateuniversity candidates’ selection paradigm with their various marketingactivities. In this context, determination of important factors according to thecandidates' in university selection process gained importance for these schools.Conjoint analysis has been technically used since the early 1980's indetermining consumer preferences and in marketing research, but its use ineducation is not widespread. In this research, factors affecting the preferencesof university candidates regarding newly established private universities are triedto be determined by choice based conjoint analysis method. 296 universitycandidates participated in the study. According to results, some of the mostimportant factors in preference process were appeared as, presence of the fieldwishing to be studied, academic reputation and campus facilities of the school respectively. It is hoped that these results will be enlightening for both universityand education administrators.