Açıklama:
Ülkemizde yükseköğrenim gören başarılı fakatmaddi yetersizlikler nedeniyle zorluklar yaşayan öğrencilere, eğitimlerini daharahat sürdürmelerine destek olmak amacıyla oluşturulan kurum ve kuruluşlarbulunmaktadır. Burs başvuru ve değerlendirme işlemlerinin vakit alması,zahmetli olması ve subjektif etkenler bulunması sebebiyle karar verme sürecikarar vericiler için zor olmaktadır. Bu çalışmada Mehmet Akif ErsoyÜniversitesi Eğitim Fakültesine Türk Eğitim Vakfından burs almak için başvurudabulunan öğrencileri daha etkin değerlendirmek amacıyla çok kriterli karar vermeyöntemleri kullanılmıştır. Başvuruda bulunan 27 öğrenci arasından bursverilecek öğrencilerin seçimi için AHP ve TOPSIS yöntemleri kullanılmış olup,en uygun 3 aday göreli yakınlık değerlerine göre belirlenmiştir. Çok kriterlikarar verme yöntemleri sayesinde kurum ve kuruluşlar için sıkıntılı olan seçimsüreci daha kolay bir şekilde yapılabilmiştir. Elde edilen sonuçlar yönteminburs veren kurum ve kuruluşlar için uygulanabilirliğini göstermiş olup seçimsürecinin online ortama aktarılması sağlanabilir.