Tourism has been seen asa luxury that privileged segments have in history, but recently it has createda service sector that people of different classes and identities can reach. Onthe other hand, the Turkish tourism sector, which does not realize thedemographic aging globally and nationally, can not direct the necessaryinvestment in this important area. The all-inclusive model, which serves theyounger and economically more disadvantaged people, is more popular than the 60year-old and above, which constitutes the majority of foreign tourists comingto Turkey, from being overlooked. However, this model does not appeal toelderly tourists who are more likely to contribute to tourism and who demandcultural interaction and learning opportunities that the all-inclusive servicemodel can not provide. As a result the elimination of these deficiencies is ofgreat importance for development as well as for the benefit of internationalrecognition and prestige.
Turizm, tarihteayrıcalıklı kesimlerin sahip olduğu bir lüks olarak görülse de yakın tarihteçeşitli sınıf ve kimliklerden kişilerin ulaşacabileceği bir hizmet sektörüoluşturmuştur. Buna karşın küresel ve ulusal kapsamda demografik yaşlanmanınfarkına varamayan Türk turizm sektörü bu önemli alana gereken yatırımıyönlendirememektedir. Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin büyük kısmınıoluşturan 60 yaş ve üzeri hedef kitlenin gözden kaçırılması görece daha genç veekonomik açıdan daha dezavantajlı kişilere hizmet veren her şey dahil modelinidaha popüler kılmıştır. Ancak bu model turizme katkı sağlama olasılığı dahayüksek olan ve her şey dahil hizmet modelinin sağlayamayacağı kültüreletkileşim ve öğrenme imkanı talep eden yaşlı turistlere hitap etmemektedir. Bueksikliğin giderilmesinin kalkınma adına büyük bir önem arz ettiği gibiuluslararası tanınırlık ve prestij adına da önemli faydalar sağlayabileceğisonucuna ulaşılmıştır.