Sanatdallarından mimari, edebiyat ve sinema başta olmak üzere birçok alandakendisini hissettirten postmodernizm, batı medeniyetini sürükleyen politiktepki hareketlerinin bir yansıması olarak bilinir. Genel anlamda yeni birkültürel olgu olarak, modernizme karşı oluşan bir tepki hareketi olaraknitelendirilebilir. Ancak her ne kadar modernizmin tekliğine karşı var olmuşbir olgu olarak görülse de postmodernist kuramcılarından olan Foucault veLyotard’a göre, estetik anlatının günlük hayat pratiklerine karışması sonucuoluşan bir yaklaşımdır. Eklektikbir anlatı yapısına sahip olan postmodernizim, her türlü sanatsal anlayışıirdeleyip kullanabilme potansiyelini bünyesinde taşır. Bu yapısıyla hikâyeaktarımında iç içe geçmiş örgüsel olay akışı üzerinden ilerler. Ancak filmanlatısında kullanılan bu yöntem, izleyicinin filmi anlamlandırmasınızorlaştırabilmektedir. Bu zorluğun temelinde ise olay örgüsünde yaratılmış olanalt ve üst katmanlar arasındaki bağlantıyı anlamlandıramamasından kaynaklanmaktadır.Buçalışmanın amacı postmodern anlatı örneklerinden olan Kayıp Otoban (Lost Highway 1997) filminin türün özellikleriniyansıtıp yansıtmadığını üzerinde bir analiz yapmaktır. Ancak bu analizipostmodern sinemanın özelliklerinden olan pastiş, parodi ya da ironi üzerindenyapılmayacaktır. Bunun nedeni David Lynch’in olay aktarımında gerçeklik vekurgu yoluyla aktarımını yaparken aynı zamanda gerçek ve gerçekdışılıkarasındaki ayrımın bulanıklaştırmasıdır.
Postmodernism,which makes itself felt in many fields of art, especially architecture,literature and cinema, is known as a reflection of the political reactionmovements that have driven Western civilization. In general, postmodernism isreferred to as a reaction to modernism as a new cultural phenomenon. However,although Postmodernism is said to be a phenomenon that has existed against theuniqueness of modernism, according to Foucault and Lyotard, one of thepostmodernist theorists, it is the result of interfering aesthetic narrative withdaily life practices. Postmodernism, which has an eclectic narrative structure,has the potential to examine and use any artistic understanding. With thisapproach, the story proceeds through the nested mesh event transfer. Thismethod used in film narrative may make it difficult for the viewer to makesense of the film. This is due to the difficulty of the audience inestablishing the connection created between the lower and upper layers createdin the plot.Theaim of this study is to analyze whether the film Lost Highway (1997), one of the postmodern narrative examples,reflects the characteristics of the genre. However, this analysis will not bebased on pastiche, parody or irony, which is one of the characteristics ofpostmodern cinema. The reason for this is that while David Lynch transmitsthrough reality and fiction in the transfer of events, it does not blur thedistinction between real and unreal.