Çalışmanın ana amacı, üniversite fitness merkezlerinde kullanıcımemnuniyetinin Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) ve PamukkaleÜniversitesi (PAÜ) örneklerinde incelenmesidir. Çalışmada anket yöntemikullanılmıştır. Anket formları, 2018 yılı Mart-Nisan aylarında MAKÜ ve PAÜfitness merkezlerinin her birinde 30 olmak üzere toplam 60 kullanıcıya yüz yüzegörüşmeler şeklinde uygulanmıştır. Anket verileri, SPSS programı kullanılarakanaliz edilmiştir. Bu çalışmayla, MAKÜ ve PAÜ fitness merkezlerinde özelliklealana ulaşım, mekan içi yönlendirme tabelaları, mekan büyüklüğü, kafeterya,havalandırma, fitness ekipmanlarının sayısı ve müzik konularının yeterlilikleribakımından kullanıcıların verdikleri cevaplarda farklılıklar olduğusaptanmıştır. Sonuç olarak, MAKÜ ve PAÜ fitness merkezlerinde saptanan zayıfnoktalar ve yanlış algılamalar alınacak olan yönetimsel kararlar ilegiderilebilir. Böylece, çalışılan fitness merkezlerindeki mekanlar kullanıcılartarafından tam olarak algılanmış ve kullanıcı memnuniyeti sağlanmış olacaktır.
The key target of the study is to determine the user satisfaction inuniversity fitness centers in Burdur Mehmet Akif Ersoy University (MAKU) andPamukkale University (PAU). Questionnaire method was used in the study. Thequestionnaire forms were applied as a face-to-face interview for 60 volunteers,30 of them in MAKÜ and the others in the PAU, in the fitness centers of MAKU andPAU in March-April 2018. The questionnaire data were analyzed using SPSSprogram. With this study, it was found that there were differences in theanswers of the users in terms of accessibility, in place routing signs, areasize, cafeteria, ventilation, number of fitness equipment, and music in theMAKU and PAU fitness centers. As a result, weak points and misperceptions inMAKU and PAU fitness centers can be resolved by administrative decisions. Inthis way, the places in the fitness centers will be fully perceived by theusers and user satisfaction will be ensured.