AçıkErişim@MAKÜ

KOBİ’lerin Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Amaçları ile Temel Rekabet Stratejileri Arasındaki İlişkiler

Basit öğe kaydını göster

dc.creator GÖNÜLAÇAR, Duygu Burcu
dc.creator ÇETİNKAYA BOZKURT, Özlem
dc.date 2019-10-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-09T09:59:54Z
dc.date.available 2020-10-09T09:59:54Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/50134/597134
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/2946
dc.description Küreselleşmeylebirlikte değişim ve dönüşümün hızla gerçekleştiği ortamda işletmelerinfaaliyetlerini sürdürebilmesi ve varlıklarını pazarda korumaları için büyükçaba sarf etmeleri gerekmektedir. Bunun için de işletmelerin kısa ve uzundönemde stratejik amaçlarını belirlemesi ve bunu esnek, sürdürülebilir becerive yeteneklerle birleştirmesi gerektirmektedir. Bu da ancak sürdürülebilirrekabet üstünlüklerinin farkındalığı ile mümkündür. Bu araştırmanın amacı;KOBİ’lerin kısa ve uzun dönemli amaçları ile izledikleri rekabetstratejilerinin faaliyette bulundukları sektör ve faaliyet sürelerine görefarklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Bunun için farklı sektörlerdefaaliyet gösteren KOBİ’ler seçilmiş ve anket tekniği kullanılarak verilertoplanmıştır. Araştırmada soru seti oluşturulurken Altuntuğ’un (2007) doktoraçalışmasında kullandığı ölçekten faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini Burduril merkezi ve Bucak İlçesinde yer alan Organize Sanayi Bölgesi’nde aktif olarakfaaliyet gösteren KOBİ’ler oluşturmaktadır. Söz konusu KOBİ’lerden elde edilenveriler uygun olan bir istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanınbulgularına göre; işletmelerin faaliyet süresi ile işletmelerin uzun dönemli vekısa dönemli amaçları arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılıkbulunamamıştır. Ayrıca, işletmelerin faaliyet gösterdiği sektörle temel rekabetstratejileri arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Araştırmada, işletmelerin faaliyet gösterdiği sektörle işletmecilik kriterleriarasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description Inan environment where change and transformation is taking place rapidly withglobalization, the companies must make great efforts to maitain theiractivities and to protect their place in the market. Therefore, it requires thecompanies to determine their long term and short term strategic objectives andcombine them with their flexible and sustainable competitive skills. This is onlypossible with the awareness of the competitive advantages. The aim of thisstudy is to examine whether short and long term objectives of SMEs and their competitivestrategies differ in terms of the sector where they operate and operatingperiod. For this purpose, SMEs operating different sectors were selected  and the data is collected by usingquestionnaire method. The question set was formed through PhD study scale ofAltuntuğ (2007) in this study. Thepopulation of the research is composed of SMEs actively operating in theOrganized Industrial Zone in the city center of Burdur and in the district ofBucak. The data obtained from these SMEs were analyzed with an appropriatestatistical program. According to findings of this research,correlation between the operating periods and short and long-term objectives ofSMEs was not found statistically significant. Furthermore, correlation between thesectors which companies operate and core competitive strategies was not foundstatistically significant. In the research, it is found that there is asignificant difference between the sectors which companies operate and criteriaof business administation. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/849751
dc.source Volume: 2, Issue: 2 176-195 en-US
dc.source 2687-3826
dc.source Bucak İşletme Fakültesi Dergisi
dc.subject Rekabet Stratejileri,Uzun Dönemli Amaçlar,Kısa Dönemli Amaçlar,KOBİ
dc.subject Competitive Strategies,Long-Term Objectives,Short-Term Objectives,SMEs
dc.title KOBİ’lerin Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Amaçları ile Temel Rekabet Stratejileri Arasındaki İlişkiler tr-TR
dc.title The Relationship Between Long-Term and Short-Term Objectives and Basic Competitive Strategies of SMEs en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım