DSpace@MAKÜ

Satış Pazarlama Çalışanlarının İşe Tutkunluk Davranışlarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.creator AŞCI, Kerem
dc.creator TAŞÇIOĞLU BAYSAL, Hümeyra
dc.date 2019-05-08T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-09T09:59:53Z
dc.date.available 2020-10-09T09:59:53Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/45038/553241
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/2944
dc.description Pozitifpsikoloji akımının bir parçası olan işe tutkunluk, çalışma esnasında çalışanınkendisini iyi hissettiği, işinden mutluluk duyduğu, enerjisiyle işine sarıldığıve odaklandığı ruhsal bir durum olarak tanımlanmaktadır. Buruhsal durumun boyutları olan dinçlik, adanmışlık ve yoğunlaşma düzeyleri, işetutkunluğun düzeyini belirler ve bu boyutları etkileyen birçok faktörbulunmaktadır. Çalışmamızda satış pazarlama çalışanlarının işe tutkunlukdüzeyini etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemiolan mülakat tekniği kullanılmış, araştırmanın örneklemini ise gıda sektöründe faaliyet gösteren ve Türkiye’de yaygın bayileri bulunan bir satış pazarlama şirketinin satış pazarlama departmanındaki 15 beyaz yaka çalışanı oluşturmuştur. Verilerinanalizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmış ve alınan cevaplar işetutkunluğun boyutlarına göre sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda işetutkunluğun dinçlik, adanmışlık ve yoğunlaşma boyutlarını etkileyen birçokfaktör tespit edilmiş fakat en önemlisi her üç boyutu da olumlu ve olumsuzyönde etkileyen faktörün örgüt desteği olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description As a part of positive psychology movement, job engagement is defined as a mental state during which the employee feels well, happy with his work, attach and focus on his work. The level of vigor, devotional, and concentration dimensions of this mental state determines the level of job engagement. And there are many factors affecting these dimensions. In our study, the factors that affect the level of job engagement of sales marketing employees are examined. Qualitative research method interview technique was used in this study. The sample of the study constitutes 15 white-collar employees who works in sales and marketing department of a company in food sector all in Turkey. Descriptive analysis method was used in the analysis of the data and the answers were classified according to the dimensions of job engagement. As a result of the study, many factors that affect the vigor, devotional and concentration dimensions of the passion for work have been identified but most importantly, it is concluded that the factor that affects all three dimensions positively and negatively is the organization support.  
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/710304
dc.source Volume: 2, Issue: 1 35-53 en-US
dc.source 2687-3826
dc.source Bucak İşletme Fakültesi Dergisi
dc.subject işe tutkunluk,dinçlik,adanmışlık,yoğunlaşma
dc.subject Job Engagement,Vigor,Dedication,Concentration
dc.title Satış Pazarlama Çalışanlarının İşe Tutkunluk Davranışlarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma tr-TR
dc.title A Research on the Job Engagement of Sales and Marketing Employees en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account