Açıklama:
Siyasi reform,sosyo-ekonomik dönüşüm ve iletişim stratejisi boyutlarıyla Türkiye’nin YeniAvrupa Birliği Stratejisi, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılım sürecindeyürütülen çalışmalara bütüncül bir bakış açısı ve ivme kazandırmıştır. Buçalışmanın amacı 62. Hükümet döneminde hazırlanan ve 18 Eylül 2014 tarihindekamuoyu ile paylaşılan “Türkiye’nin Yeni Avrupa Birliği Stratejisi”nin 3.Bölümü olan “Yeni Avrupa Birliği (AB) İletişim Stratejisi” kapsamında ABBakanlığı tarafından hazırlanan kamu spotlarını gösterge bilimsel analizyöntemiyle incelemek ve İletişim Stratejisinde Türkiye’ye yönelik verilmekistenen mesajlarının hangilerinin bu kamu spotlarında yer aldığını belirlemektir.Bu çalışmada “Yeni AB İletişim Stratejisi” kapsamında Avrupa Birliği Bakanlığı tarafından2015 ve 2016 yıllarında hazırlanan 4 kamu spotu incelemeye tabi tutulmuş ve bukamu spotlarında “Yeni Avrupa Birliği İletişim Stratejisi”nde iç hedef kitleyeyönelik verilmek istenen mesajların hepsinin yer aldığı görülmüştür.