AçıkErişim@MAKÜ

Sürdürülebilir Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KAYIKÇI, Pinar
dc.creator ARMAĞAN, Kudret
dc.creator DAL, Nil Esra
dc.date 2019-05-08T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-09T09:59:48Z
dc.date.available 2020-10-09T09:59:48Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/45038/549507
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/2935
dc.description İlk defa 1982’de Dünya Doğayı KorumaBirliği (IUCN) tarafından tanımlanan sürdürülebilirlik genel olarakdeğerlendirildiğinde, yeryüzündeki kaynakların bizden sonraki nesiller düşünülerekverimli kullanılmasını ve gerek miktar olarak gerekse özellik olarak iyi analizedilmesi gereken bilinçli bir yönetim sistemi olarak tanımlanabilir. Butanımdan hareketle sürdürülebilir pazarlama anlayışı; müşteriyi merkeze alan,çevrenin korunması anlayışını benimsemiş, toplumun değer yargılarını önemseyen,uygun maliyetli, çözüm odaklı ve müşteriye değer temelli mal veya hizmet sunmayolu olarak açıklanabilir. Değişen ve gelişen çevre koşulları işletmelerifarklı pazarlama anlayışlarına yöneltmektedir. Özellikle müşterilerin bilinçdüzeylerinin artması ve sorgulayan taraflarının gelişmesi sürdürülebilirpazarlama anlayışının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışmasürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir tüketim konularınıinceleyerek sürdürülebilir pazarlama anlayışı hakkında genel bir çerçeveçizmektedir. Bu bağlamda sürdürülebilir pazarlama literatürüne kavramsal olarakkatkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description The concept of sustainability, which was first defined by the World Conservation Union (IUCN) in 1982, can be defined as a conscious management system that should be use defficiently by considering the next generation of resources in the world and should be analyzed in terms of quantity and characteristics. Based on this definition, sustainable marketing approach; It can be explained as a way of providing customer-centered, environmentallyconscious, cost-effective, solution-oriented and value-based goods or services that care about society's value judgments. Changing and developing environmental conditions direct the enter prises to different marketing approaches. Inparticular, the increase in the level of awareness of the customers and the development of the questioning parties has led to the emergence of sustainable marketing concept. In this study, the concept of sustainability, sustainable development and sustainable consumption were examined and the general framework of sustainable marketing approach was tried to be drawn.  
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/710310
dc.source Volume: 2, Issue: 1 77-93 en-US
dc.source 2687-3826
dc.source Bucak İşletme Fakültesi Dergisi
dc.subject Sürdürülebilirlik,Sürdürülebilir Pazarlama,Sürdürülebilir Gelişme,Sürdürülebilir Tüketim
dc.subject Sustainability,Sustainable Marketing,Sustainable Development,Sustainable Consumption
dc.title Sürdürülebilir Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma tr-TR
dc.title Sustainable Marketing: A Conceptual Study en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım