Özet:
Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin stereotip resim kullanım oranlarını belirlemek
amacıyla ve öğrencilerin stereotip biçim kullanımlarının verilen bilgi ile stereotip
resim yapmayı azaltıp azaltmayacağını veya stereotip kullanımını ortadan kaldırıp
kaldırmayacağını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma, öğrenciye
verilen bilgi ile katkı sağlayıp sağlamadığını saptamak amacıyla yapılmıştır.
Araştırma; Isparta illinden seçilmiş olan Kamile Gürkan İlköğretim Okulu, Nazmi
Toker İlköğretim Okulu ve Zübeyde Hanım İlköğretim Okulu 7.sınıf öğrencileri ile
sınırlıdır.
Araştırmada, tek denekli araştırma modeli, tek grup öntest-sontest test kullanılmıştır.
Araştırmanın veri toplama araçları, bilgilendirme öncesi ve sonrasında deneklerin
yapmış oldukları resimler ve alanla ilgili literatür taramasına dayanmaktadır.
Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, bilgisayar ortamına geçirilip “SPSS
15.0 for Windows” paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde
edilen verilere göre; tek denekli araştırma modeli, tek grup öntest-sontest test
puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark çıkmıştır.
Açıklama:
This research has been made to indicate the rations of usage of students in primary
education and to observe whether students’ drawing paintings in stereotype way
decreases with the given knowledge to students. It also examines whether it
eliminates making stereotype painting with detailed knowledge. This research aims
to determine whether the given knowledge contributes to the students or not.
The research is limited to the students of 7th grade who was chosen in Primary
School of Kamile Gürkan, Primary School of Nazmi Toker and Primary School of
Zübeyde Hanım chosen in the city of Isparta.
Single-subject research design, one group pretest-posttest was used in the
research. The data collection tools of the research is based on the test subjects’
pictures made before and after the informing and the review of literature related to
the department.
The data obtained from the data collection tools has been evaluated with the
program “SPSS 15.0 for Windows’’ in the computer media. According to the data
collected from the research, there has been a statistically significant difference
between the scores of the research model with the single test subject and the
scores of the one group pretest-posttest.