Özet:
Bu araştırma, ortaokul müzik eğitiminde bağlama çalgısının kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir tarama modeline göre desenlenmiştir.
Araştırmanın amaca ulaşabilmesi için öğrenci görüşlerini almaya yönelik, uzman görüşü de alınarak anket formu hazırlanmıştır. Ön uygulaması 288 öğrenciyle yapılmış ve geliştirilen anketin Coranbach Alfa değeri .84 olarak bulunmuştur. Araştırma için çalışma grubu tercih edilmiş, çalışma grubunu her coğrafi bölgeden iki ortaokulda öğrenim gören 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Geliştirilen anket çalışma grubunu oluşturan 2196 öğrenciye uygulanmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda, müzik derslerinde bağlama kullanımı, bağlamaya ilişkin beğeni durumları, bağlamaya ilişkin beğeni durumlarının demografik özellikler bakımından farklılıkları, çalışma grubunun genel müzik eğitiminde ve yaşantılarında çalmak istedikleri çalgılara ilişkin sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.