Açıklama:
Nitel araştırma özelliği taşıyan bu çalışmada, Cumhuriyet’in ilk 15yılı (1923–1938) ile son 15 yılda (2000–2015) eğitim programları ile ilgilisorunları karşılaştırmalı olarak değerlendirmek ve günümüze ilişkin önerilerdebulunmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yönteminin kullanıldığıbu çalışmada iç içe geçmiş çoklu durum desenikullanılmıştır. Eğitim programlarına ilişkin bulgular iki aşamadabelirlenmiştir. İlk aşamada 1923–1938 yılları arasında karşılaşılan eğitimsorunları, ikinci aşamada, 2000–2015 yılları arasında karşılaşılan eğitim sorunlarıirdelenmiştir. Araştırma sonucunda, eğitim programları alanında Cumhuriyet’inilk yıllarında karşılaşılan bazı sorunların çalışılan zaman dilimine deksüregeldiği, bu sorunlara ilave olarak yeni sorunlar baş gösterdiği ortayaçıkmıştır.