DSpace@MAKÜ

ÖN LİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ZORUNLU STAJ UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: ISPARTA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ - PROSPECTS, PROBLEMS AND SOLUTION PROPOSALS ON THE PRACTICE OF PRACTICE IN PRACTICE OF PRESCHOOL EDUCATION IN PRELIMINARY PREMISES: THE PRINCIPLE OF ISPARTA VOCATIONAL HIGH SCHOOL

Show simple item record

dc.creator DURAN, Yasemin; SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.creator DOLMACI, Nilgün; SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.date 2017-10-20T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:17:53Z
dc.date.available 2019-04-09T07:17:53Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/31480/316226
dc.identifier 10.20875/makusobed.316226
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/2387
dc.description Staj,öğrencinin eğitim gördüğü programın gereklerine, programdan beklenen eğitim-öğretimeuygun olarak ve öğrenimleri süresince kazandıkları bilgi ve deneyimlerinipekiştirdikleri faaliyettir. Stajını etkin bir şekilde ve nitelikliişyerlerinde tamamlayan bir çok öğrenci, bu sayede kariyer hedeflerine deulaşabilmektedir. Ancak staj sırasında yeterli denetim mekanizmasınınbulunmaması, öğrencilerin stajı mezuniyet yolunda aşılması görmeleri vb.etkenler stajdan beklenen faydaların ve sonuçların gerçekleşememesine yolaçmaktadır.Buçalışmada, Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokuluöğrencilerinin staj öncesine ve staj sonrasına yönelik görüşlerinindeğerlendirilmesi, staj sırasında yaşadıkları sorunların belirlenmesi ve çözümyollarının bulunması amaçlanmaktadır. Isparta Meslek Yüksekokulu bünyesindeeğitim- öğretim faaliyetleri sürdürülen yedi programdan, öğrencilerini2015-2016 Akademik Yılı yaz döneminde zorunlu staj uygulamasına tabi tutan,“Yönetim ve Organizasyon”, “Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri”, “Finans,Bankacılık ve Sigortacılık”, “Halkla İlişkiler ve Tanıtım” ve “Tasarım”programlarında öğrenim gören toplam 350 öğrenci araştırmanın örnekleminioluşturmuştur. Öğrencilere, literatür taraması yapılarak hazırlanmış anketuygulanmıştır. Veriler, istatistik paket programı SPSS (17.0) yardımıyla,frekans dağılımları ve çapraz tablo yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırmasonucunda, %92,9 oranında öğrenci staj yaptığı yeri kendisinin bulduğunu, %42,9’u ise staj yerini belirlemesinde yaşadığı şehirde olmasının etkiliolduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerden staj öncesinde “stajın tecrübekazandıracağına” inananların oranı % 72,6 iken, staj sonrası görüşlerinebakıldığında bu oranın % 56.9’a inmesi dikkat çekmektedir. Stajın kariyerhedeflerinin belirlenmesinde faydalı olduğunu düşünenlerin oranı ise % 81,1’dir.Ankete katılan öğrencilerin % 76’sı staj uygulamasının gerekli ve önemliolduğunu, % 55.7’si staj süresinin yeterli olduğunu düşünmektedir.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/352342
dc.source Volume: 9, Issue: 21 254-267
dc.source 1309-1387
dc.source 1309-1387
dc.subject Ön Lisans,Zorunlu Staj,Tecrübe ve Deneyim,Kariyer Hedefi
dc.title ÖN LİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ZORUNLU STAJ UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: ISPARTA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ - PROSPECTS, PROBLEMS AND SOLUTION PROPOSALS ON THE PRACTICE OF PRACTICE IN PRACTICE OF PRESCHOOL EDUCATION IN PRELIMINARY PREMISES: THE PRINCIPLE OF ISPARTA VOCATIONAL HIGH SCHOOL
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account