ESER, Mümin; ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ, NAZİLLİ MESLEK YÜKSEKOKULU; BURDUR, Zehra
Açıklama:
ÖzetBuaraştırma, öğrencilerin akademik yaşam içinde en çok etkilendikleri akademikfaaliyet olarak ortaya çıkan sınavlara yönelik kaygılarını ölçmeye yöneliktir.Sınav kaygısı, sınav gerginliği, zihinsel karışıklık, akademik başarı kaygısı,sınav kariyer ilişkisi, sınav alternatifi ve sınav gelecek ilişkisi gibifaktörleri barındırmaktadır. Çalışmanın amacı meslek yüksekokulu öğrencilerininsınav kaygılarını belirlemeye yöneliktir.Araştırmaya AdnanMenderes Üniversitesi’nde eğitim gören 320 Nazilli MYO öğrencisi katılmıştır.Verilerin analizinde SPSS, istatistiksel farklılık-ilişkilerin analizindet-test kullanılmıştır. Çalışmada sınav kaygılarını belirlemek için AdnanMenderes Üniversitesi Nazilli Meslek Yüksekokulunda okuyan öğrencilere anketuygulanmıştır. Öğrencilerin sınav kaygılarını belirleyerek sonuçlarınındeğerlendirilmesi bu çalışmanın temel amaçları arasında yer alır.