Bu çalışmada sosyal sermaye ve kadın girişimciliği, nitel araştırma yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Antalya’da faaliyet gösteren 20 kadın girişimci ile yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile yapılan görüşme verileri içerik analizine tabi tutulmuştur. Kadın girişimcilerin sahip oldukları finansal destekler, sosyal destekler, karşılaştıkları zorluklar ve yaşam memnuniyetleri ile görüşülen kadınların ve toplumun sahip olduğu kadın girişimcilik algısı sosyal sermaye düzeyleri kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda kadınların girişimcilikte başarılı olmanın yollarını nasıl tarif ettikleri açıklanmıştır. Kadın girişimcilerin finansal sermaye temininde genellikle eş, aile veya arkadaş gibi yakın çevre bağlantıları etkili olurken, sivil toplum örgütlerine aktif katılım da kadınların sosyal sermaye düzeylerini güçlendirmektedir.
In this study, social capital and woman entrepreneurship is examined through the use of qualitative research methods. Interviews data with 20 female entrepreneurs, who are operating in Antalya with semi-structured interview technique, were evaluated with content analysis method. The financial supports, social supports, challenges and life satisfaction of women entrepreneurs and women's entrepreneurship perceptions of women and society are evaluated within the scope of social capital levels. As a result of the research, it is explained how women describe the ways of being successful in entrepreneurship. While female entrepreneurs generally have close relations such as spouses, family or friends, the active participation in civil society organizations strengthens the social capital levels of women.