HAMŞIOĞLU, Ahmet Buğra; MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Açıklama:
Buçalışma, Ankara ili orta boy imalat işletme listesine bağlı olarak 225işletmeye anket yöntemi kullanılarak girişimci pazarlama davranışlarınınbelirlenmesi ve girişimci yönlülüğün rolünü belirlemeye yönelik amprik birçalışmadır. Çalışmada, ilk olarak, girişimci pazarlama davranışlarının birsınıflandırılması ve girişimci yönlülük teorik olarak incelenmiş. İkinciolarak, girişimci yönlülüğün girişimci pazarlama üzerindeki etkisi ve girişimciyönlülük boyutlarının girişimci pazarlama boyutları üzerindeki etkisininbelirlenmesi amacıyla kısmi en küçük kareler yöntemi ile model testigerçekleştirilmiştir. Eldeedilen bulgularda, girişimci yönlülüğün girişimci pazarlama üzerinde güçlü vepozitif bir etkisinin olduğu, ayrıca girişimci yönlülük boyutlarının bağımsızolarak girişimci pazarlama boyutlarının tamamı üzerinde istatistiksel olarakanlamlı ve pozitif etkilerinin olduğu görülmüştür. Bu çalışmada, işletmeleringirişimci pazarlama uygulamaları ile girişimci yönlülük arasındaki ilişkiincelenmiştir. Girişimci yönlülük, girişimci pazarlamanın bir öncülü olduğunuve araştırmacılara işletmelerin girişimci pazarlama uygulamalarını ölçerkengirişimci yönlülüğün çok boyutlu bir yapı olarak ele alınmasını önermektedir.Türkçe yazında, girişimci pazarlama ve girişimci yönlülüğü bu şekilde ele alıpinceleyen bir çalışmaya rastlanmamıştır. Dolayısıyla çalışma sonucunda eldeedilen bulgular hem uygulamacılara hem de akademisyenlere önemli sonuçlarsunmakta ve yazına katkı sağlamaktadır.