Açıklama:
ÖZÜlkelerinzenginliklerinin nitelikli işgücü ile ölçüldüğü bir dönemde bulunulmakta ve ekonomikhayatta yaşanan değişim ve gelişim sürecinde, nitelikli işgücü ülkeler için çokönemli bir kaynak haline gelmektedir. Hızla globalleşen dünyada malların vehizmetlerin serbest dolaşımının artması, ülkelere nitelikli işgücü arzısağlamaları konusunda zorlayıcı bir güç oluşturmaktadır. İşgücündeverimliliğin artmasında ve işgücü piyasasındaki yetersizliklerinin giderilmesinde,mesleki teknik eğitim önemli role sahiptir. Meslekyüksekokulları (MYO), belirli mesleklere yönelik ara eleman yetiştirmeyiamaçlayan iki yıllık mesleki ve teknik eğitim veren kurumlardır. MYOöğrencilerinin, mezuniyet sonrası çalışmayı arzu ettikleri ve bunun planınıyaptıkları bir işlerinin olması gerekir. Ancak günümüz Türkiye koşullarındasosyal imkanlarla donatılmış ve ücreti öğrencileri tatmin edecek bir işe girmekkolay değildir. Benzer bölümlerin mezunları ile dolu bir ortamda mezunlarıniş bulmaları nerede ise imkânsız görünmektedir. Bu nedenle hedef, alanında marka olmuş bölümlerden, piyasanın istekve ihtiyaçları doğrultusunda ve diğer mezunlarda olmayan farklı bilgi, becerive özellikler ile mezunu olabilmek olmalıdır.Bu çalışmanın temel amacı hem inşaatsektörünün ekonomi içinde öneminin arttığı hem de genç işsizlik oranının yüksekdüzeyde olduğu bir ortamda, MYO’lar bünyesinde oluşturulacak inşaat ustalığıeğitiminin öğrenciler tarafından tercih edilip edilmeyeceğinin belirlenmesidir.