Açıklama:
Dünya ticaretinin önemli bir kısmıdenizyolu taşımacılığı kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Bu durum, denizyolutaşımacılığının düğüm noktaları olarak görülen limanlara olan talebi sürekliarttırmaktadır. Artan rekabet ortamında limanlar hayatta kalabilmeye yönelikçeşitli müdahaleci uygulamalarda bulunmaktadırlar. Bu uygulamalardan öne çıkanise pazarlama faaliyetleri ve pazarlama karmasının en önemli boyutlarından biriolan fiyatlandırmadır. Çalışmada pazarlama kavramları çatısıaltında liman hizmetlerinde fiyatlandırma yöntemlerinin belirlenmesi vefiyatlandırma stratejilerinin rekabetçi üstünlük elde etmedeki rolüincelenmiştir. Araştırmada kullanılan modelin uygulanmasında iki farklı araçkullanılmıştır. Bunlar; fiyat akış diyagramı ve oyun ağacı analizidir. Çalışma,liman yöneticileriyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler aracılığıylayöntemin Ege Bölgesi konteyner limanları üzerinde uygulanmasını ve değerlendirilmesinisunmaktadır. Çalışma sonucunda, limanların rakiplerin fiyatlarına odaklanmakyerine operasyonel maliyetleri indirip verimliliği arttırmaya odaklanmasıgerektiği anlaşılmıştır.