Açıklama:
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılıkdüzeyleri ve kullanım amaçlarını farklı değişkenler açısından incelemektir.Çalışma Burdur’un Bucak ilçesinde bulunan bir yüksekokul ile iki meslek yüksekokulundayürütülmüştür. Araştırmada ikincil verilerle birlikte, birincil veriler dekullanılmıştır. Birincil verilere yönelik veri toplama tekniği olarak ankettekniğinden yararlanılmıştır. Akıllı telefon bağımlılığının belirlenmesi için Demircive arkadaşları (2014) tarafından geliştirilen geçerlik güvenirlik analiziyapılmış ölçek kullanılmıştır. Tesadüfi örnekleme yoluyla dağıtılan anketin 393tanesi geri dönmüştür. 385 anketten eldeedilen veriler, bilgisayara girilmiş ve amaca uygun olarak hazır bir istatistikprogramı ile analizler yapılmıştır. Çalışmada,güvenilirlik analizi, faktör analizi ve betimsel analizlerin yanı sıra bazıdemografik değişkenlere göre akıllı telefon bağımlılığının farklılaşıpfarklılaşmadığını tespit etmek amacıyla iki bağımsız grup arasında nicelikselsürekli verilerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t-testikullanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet, eğitim ve yaş ile öğrencilerin akıllıtelefon bağımlılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca,üniversite öğrencilerinin akıllı telefonu en çok sosyal iletişim ağlarınaerişim için kullandığı, günlük ortalama kullanım süresinin 4 saat ve üzeriolduğu sonucuna ulaşılmıştır.