Açıklama:
Onlinealışverişin giderek yaygınlaştığı ve tüketicilere pek çok farklı fayda sunduğugünümüzde, yoğun bir rekabet söz konusudur. Türkiye’de online alışveriş pek çoksektörü içermekle beraber, önde gelen giyim sektörüdür. Farklı pazarbölümlerini hedef alan çeşitli online giyim siteleri pazar paylarını arttırmakiçin etkin stratejiler oluşturmaya çalışmaktadır. Bunun için de tüketici satınalma davranışını, özellikle de planlanmadan yapılan satın alma davranışı olaraktanımlanan itkisel satın alma davranışının öncülleri arasındaki ilişkilerintespit edilmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, online giyim sektöründe itkiselsatın alma davranışı ve öncülleri arasındaki ilişkileri tespit etmek vestrateji önerilerinde bulunmaktır. Araştırma modelinin testi için yapısaleşitlik modelleme kullanılmıştır. Elde edilen araştırma bulgularına göre, “seçenekçeşitliliği”, “fiyat niteliği” ve “kullanım kolaylığı” itkisel satın almaüzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır.