ÇİFTÇİBAŞI, Mehmet Can; MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ; ŞAKTANLI, Süleyman Cem; YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
Açıklama:
Bu çalışma, hızlı okuma teknikleri eğitiminin piyanodeşifre becerisine etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Alanyazınaraştırması sürecinde hızlı okuma ve deşifre becerisi kavramları gözhareketleri bağlamında incelenmiştir.Araştırmada “Öntest – Sontest Kontrol Gruplu Model”kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Mehmet Akif Ersoy ÜniversitesiEğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi AnabilimDalı'nda öğrenim görmekteolan Lisans III veLisans IV öğrencilerinden seçilen 30 katılımcı oluşturmuştur. Yapılanöntest-sontest ölçümlerinde araştırmacı tarafından oluşturulmuş doğrudan gözlemformu kullanılmıştır. Araştırmada deşifre becerisinin piyano çalma boyutlarındaölçümler yapılmıştır. Deney grubuna uygulanan hızlı okuma teknikleri eğitimininiçeriği nota okuma ile ilişkilendirilerek düzenlenmiştir. Bulgular doğrultusunda hızlı okuma teknikleri eğitiminindeşifre becerisine etkisinin parçaların özelliklerine göre değiştiği,parçaların bazılarında deney grubu lehine anlamlı fark olduğu, bazılarında iseiki grup arasında anlamlı fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.