DSpace@MAKÜ

Tüketicilerin E-Ticaret Algılarının İncelenmesi (Gaziantep ve Adıyaman Örneği) - A Research On the E-Commerce Perception of Consumer (The Sample of Gaziantep and Adıyaman)

Show simple item record

dc.creator AKÇİ, Yavuz
dc.creator ANNAÇ GÖV, Sabiha
dc.date 2016-01-11T23:20:24Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:17:41Z
dc.date.available 2019-04-09T07:17:41Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/19445/206909
dc.identifier 10.20875/sb.59123
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/2280
dc.description Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçilen günümüz dünyasında, bilgisayar ve internetin çok hızlı yaygınlaşması geleneksel ticaret anlayışına alternatif olarak elektronik ticaretin de doğmasına neden olmuştur. Böylelikle insanlık tarihi kadar eski olan tüketim kavramı da yeni bir boyut kazanarak yüz yüze veya geleneksel tüketime ek olarak internet üzerinden tüketim boyutu kazanmıştır. Geleneksel tüketimden farklı olarak günün herhangi bir saatinde, herhangi bir yerde iken tüm ürün ve hizmetlere zamandan ve mekândan bağımsız bir biçimde internet üzerinden on-line olarak ulaşılabilmektedir. Böyle olmasına rağmen çeşitli nedenlerden dolayı bazı tüketiciler geleneksel tüketime devam etmekte, e-ticarete direnmektedirler. Bu araştırmada özellikle farklı demografik özelliklere sahip tüketicilerin elektronik ticarete ilişkin algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için öncelikle internet üzerinden alış veriş yapmayan tüketicilerin gerekçeleri belirlenmiştir. Ayrıca e-ticareti benimseyen tüketicilerin tercih nedenleri, tercih ettikleri ürünler ve e-ticarette izledikleri yolları belirlenmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesi için anket yöntemi kullanılmıştır. Anket soruları literatür incelemesi yapılarak oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini Gaziantep ve Adıyaman illeri oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde olasılıklı örnekleme yöntemlerinden küme örnekleme yöntemi kullanılmıştır. %5 hata marjı ve %95 güven düzeyinde 384 anket uygulanmasına karar verilmiştir. Öncelikle 16 kişilik bir pilot uygulama yapılmıştır. Pilot uygulamanın güvenirliği için yapılan hesaplamada cronbach’s alpha değeri, 775 olarak hesaplanmıştır. Ana uygulama yüz yüze ve on-line anket şeklinde yapılmıştır. Ana uygulama sonucunda tüketicilerin yaşları, cinsiyetleri, eğitim seviyeleri, meslekleri ve gelir durumları ile e-ticaret algıları arasındaki anlamlı ilişkinin belirlenmesi için istatistiki işlemler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarından özellikle e-ticarete yeteri kadar önem vermeyen firmalar ile e-ticareti kullanan firmaların faydalanması beklenmektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/181894
dc.source Volume: 1, Issue: 13 413-433
dc.source 1309-1387
dc.source 1309-1387
dc.subject E-ticaret, tüketici algısı, internet.
dc.title Tüketicilerin E-Ticaret Algılarının İncelenmesi (Gaziantep ve Adıyaman Örneği) - A Research On the E-Commerce Perception of Consumer (The Sample of Gaziantep and Adıyaman)
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account