Özet:
Bu çalışma, Uşak İli Merkez ve tüm ilçelerde görev yapan okul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç
kaynaklarını öğretmenlerin görüşlerine göre cinsiyet, öğrenim durumu, branş ve kıdem gibi bazı değişkenler
açısından incelemek üzere yürütülmüş, tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini 296
öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak geçerliği ve güvenirliği sağlanan “Okul
Müdürlerinin Örgütsel Güç Kaynağını Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analizinde “SPSS 17.0 İstatistik
Paket Programı” kullanılmıştır. Araştırmanın analiz sonuçlarına göre, okul müdürlerinin yasal güç ve ödül gücü
kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği
saptanmıştır. Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynaklarından zorlayıcı, uzmanlık ve karizmatik güç
boyutuna ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmen
görüşlerinin öğrenim, branş ve kıdem durumuna göre, okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynaklarından yasal,
zorlayıcı, ödül gücü, uzmanlık gücü ve karizmatik güç boyutuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği
görülmektedir.