Özet:
Bu araştırma, eğitim denetmenlerinin öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımını uygulama
düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımının
uygulanma düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen görüşlerinin göreve, sadece öğretmen görüşlerinin kıdem,
eğitim durumu, cinsiyet ve branşa göre farklılaşıp-farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 376
ilköğretim okulu öğretmeni ile 30 il denetmeni oluşturmuştur. Veri çözümlemede, aritmetik ortalama, t testi ve
varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen denetiminde sanatsal denetim
yaklaşımının uygulanma düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen görüşleri görev değişkeni açısından farklılık
göstermektedir. Öğretmenlere göre uygulanma düzeyi en düşük boyut “öğretmen geliştirme” iken, denetmenlere
göre "değerlendirme" boyutudur. Öğretmenlerin sanatsal denetimin uygulanma düzeyine yönelik görüşleri,
cinsiyetlerine göre tüm boyutlarda, kıdemlerine göre “eğitimsel eleştiri" ve “değerlendirme” boyutlarında,
branşlarına göre de “sınıf gözlemi”, "öğretmen geliştirme" ve “eğitimsel eleştiri” boyutlarında farklılaşmaktadır.