DSpace@MAKÜ

ÖZEL HASTANELERE YAPILAN ÇEVRİMİÇİ ŞİKÂYETLERİN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ - CONTENT ANALYSIS OF ONLINE COMPLAINTS ABOUT PRIVATE HOSPITALS

Show simple item record

dc.creator ERBAY, Elif; Ankara University, Ankara, Ankara, Turkey
dc.creator KARAAĞAÇ, Canan; Ankara University, Ankara, Ankara, Turkey
dc.creator ESATOĞLU, Afsun Ezel; Ankara University, Ankara, Ankara, Turkey
dc.date 2018-06-30T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:17:36Z
dc.date.available 2019-04-09T07:17:36Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/37654/409890
dc.identifier 10.20875/makusobed.409890
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/2230
dc.description Günümüzde giderek artmaktaolan hasta istek, ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanması, yüksek kalitede hizmetsunumunun sağlanması ve sağlık çıktılarının iyileştirilmesi açısından önem arzetmektedir. Bu bağlamda, hasta ve hasta yakınları tarafından yapılanşikâyetlerden elde edilen verilerin kullanılması, hizmet sunumunda karşılaşılansorunların tespit edilmesinde ve gerekli iyileştirmelerin yapılmasında önemlibir araç olarak değerlendirilebilir. Araştırmanın amacı, özel hastanelereyapılan şikâyet konularının, şikâyette bulunanların (hasta/hasta yakını),şikâyetlerin amaçlarının ve düzeylerinin belirlenmesidir. Ankara’da faaliyet gösteren özel hastaneleresikayetvar.com üzerinden yapılan kullanıcı şikâyetleri araştırmanın evreninioluşturmaktadır. Belirlenen zaman diliminde, hakkında şikâyet bildirimindebulunulan 26 hastaneye ait 493 şikâyet, doküman incelemesi yöntemi ile eldeedilmiş ve toplam 971 farklı şikâyet konusu saptanmıştır. Veriler; Reader vd.(2014) tarafından geliştirilen hasta şikâyet taksonomisi doğrultusunda içerikanalizi türlerinden metin çözümleme yöntemi ile tümdengelimsel bir yaklaşımbenimsenerek analiz edilmiştir. Toplam 493 şikâyetin %52’sinin erkekler,%48’inin kadınlar; %62’sinin hastalar ve %38’inin ise hasta yakınlarıtarafından yapıldığı saptanmıştır. En çok şikâyet konusunun Yönetim (%35)temasında olduğu belirlenmiştir (Klinik %33; İlişkiler %32). Yönetim temasındaen çok şikâyetin “Ücretler” (n=88); İlişkiler temasında “Personel İlgisizliği”(n=77) ve Klinik temasında “Kalifiye Olmayan Personel” (n=48) konularındaolduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçlarının özel hastanelere, şikâyetlerinazaltılması konusunda yol gösterici olduğu düşünülmektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/497662
dc.source Volume: 10, Issue: 24 287-304
dc.source 1309-1387
dc.source 1309-1387
dc.subject Çevrimiçi Şikâyet,Hasta Memnuniyeti,Hasta Şikâyetleri,İçerik Analizi,Özel Hastane
dc.title ÖZEL HASTANELERE YAPILAN ÇEVRİMİÇİ ŞİKÂYETLERİN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ - CONTENT ANALYSIS OF ONLINE COMPLAINTS ABOUT PRIVATE HOSPITALS
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account