Açıklama:
Buaraştırma, ülkemizdeki devlet konservatuvarlarında uygulanan “yarı zamanlı”çalgı eğitimi programları hakkında genel bir değerlendirme sunmayıamaçlamaktadır. Araştırma kapsamındaki eğitim kurumlarında yarı zamanlıprogramların yasal mevzuat içerisinde nasıl şekillendirildiği, uygulamaesaslarının eğitim programları ile ne ölçüde örtüştüğü, öğretim elemanlarının“yarı zamanlı” kavramını algılama biçimleri araştırmanın genel içeriğinioluşturmaktadır. Araştırmadakullanılan yöntem betimsel-nitel araştırma süreci ile oluşturulmuş olup buesasla hazırlanan “görüşme formu” nitel analiz yöntemleri ile değerlendirilerekbulgular yorumlanmıştır. Araştırma, Türkiye’de yarı zamanlı çalgı eğitimi verenDevlet Konservatuvarları, bu kurumlarda görev yapan öğretim elemanlarındangönüllü katılımcıların görüşleri ve Devlet Konservatuvarlarının resmi internetsayfalarında yer alan yarı zamanlı eğitime ilişkin bilgilerle sınırlıtutulmuştur. Araştırmasonucunda elde edilen verilerin, ülkemizdeki konservatuvarlarda uygulanan “yarızamanlı” müzik eğitimine yönelik bulgular ve değerlendirme ilegerçekleştirilmekte olan eğitim süreci kadar, bu alanda yapılması düşünülençalışmalara destek ve yeni öneriler getirebileceği düşünülmektedir.