Açıklama:
ÜlkemizdekiGüzel Sanatlar Lisesi Viyola Öğretim Programında uygulanan viyola çalgı eğitimi4 senelik bir aşamayı kapsamaktadır. Viyolanın batı müziği çalgısı olmasının daetkisiyle, doğal olarak viyola eğitiminde uygulanan repertuvar daha çok batımüziği ağırlıklı olmaktadır. Araştırma öncesi öğretmenlerle yapılan ön görüşmelerdeviyola eğitiminde uygulanan mevcut repertuvarlara ilaveten farklı müziktürlerindeki eserlerin kullanılmasın viyola eğitimine farklı bir heyecangetireceği belirtilmiştir. Bu konuda öğrencilerin görüşlerinin de önemli olduğudüşünülmektedir. Buradan hareketle yola çıkılarak yapılan bu araştırmada,ülkemiz Güzel Sanatlar Lisesi Viyola Eğitiminde Kullanılan Repertuara YönelikÖğrenci Görüşleri tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla veri toplama aracıolarak açık uçlu sorularda içeren 10 maddelik anket kullanılmıştır. Araştırmadaörneklem olarak 17 Güzel Sanatlar Lisesine ulaşılmıştır. Anket yoluyla tespitedilen veriler SPSS(Statistical Package for theSocial Sciences) programında frekans/yüzde alınarak analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler, öğrencilerin Güzel Sanatlar LisesiViyola Eğitiminde Kullanılan repertuara yönelik görüşlerinin belirlenmesiaçısından önemlidir. Araştırmanın günümüz viyola eğitiminde beklenenkazanımlara destek vermesi düşünülmektedir.