Açıklama:
Milletlerin ruh ve karakterlerinin şekillenmesinde etkin roloynayan, milletlerin varlığını devam ettirmesi, ayakta durabilmesi, güçlü vemüreffeh bir şekilde geleceğini garanti altına alabilmesi için kendileriniyetiştirecek, hayata hazırlayacak eğitimcilere ve öğretmenlere ihtiyaçduymaktadırlar. Öğretmenlik mesleği toplumsal hayatın bir ürünü olmasının yanısıra içinde bulunduğu toplumun kültürünü, değerlerini gelecek nesillere aktaranve bununla birlikte toplumun gelişmesini ve çağdaşlaşmasını sağlamaktadır.Önemli bir mesleği icra eden öğretmenlerin kendilerinden beklenilen performanslarıgösterebilmeleri psikolojik ve sosyal açıdan kendilerini iyi hissetmelerinebağlıdır. Bu bakımdan öğretmenlerin mesleklerini icra ederken karşılaşmışoldukları en önemli sorunların başında tükenmişlik gelmektedir. Bu çalışmadaAntalya’nın Alanya ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokul, ortaokulve lise dengi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri veyaşam doyumları incelenmiştir. Araştırmada Maslach Tükenmişlik ölçeği ve YaşamDoyum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin geçerlilik vegüvenirliklerin tespit edilmesi amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Ayrıcaboyutlar arasındaki ilişkileri ve etkileri belirlemek amacıyla korelasyon veregresyon analizi yapılmış ve demografik değişkenler t testi ve Anavo analizinetabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin “duygusal tükenme” ve“duyarsızlaşma” eğilimlerinin düşük, “kişisel başarı” eğilimlerinin iseortalamanın üzerinde biraz yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerinyaşam doyum düzeylerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır.