ARSLAN, İbrahim Hakkı; HARRAN ÜNİVERSİTESİ; BAKIRCI, Hasan; HARRAN ÜNİVERSİTESİ; AYTAR, Emine; HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Açıklama:
Üniversitelergenel olarak bilimsel bilgi üreten ve yayan kuruluşlar olmalarının yanı sırabölgesel kalkınmanın da temel dinamiklerinden biri olarak kabul edilmişlerdir.Tarihsel süreci içerisinde değişik misyonlar yüklenmiş olan meslek yüksekokulları,ilçelerin pek çok alanda gelişimine de katkı sağlamaktadır. Bu çalışma, HilvanMeslek Yüksekokulu’nun, üniversite adaylarının eğitim hayatına, sosyal vekişisel gelişimlerine katkılarını ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma,HilvanBelediyesi bünyesindeki Bilgi Evi’ne kayıtlı üniversite adaylarınıkapsamaktadır.Örneklem büyüklüğü belirlenirken, 150 olarak bilinen evrenbüyüklüğü için, %5 hata oranı ile evreni temsil edebilecek 91 deneğeulaşılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı araştırmacılartarafından geliştirilen 15 soruluk anket formudur. Anket analizinde SPSS 18paket program ile veriler analiz edilmiştir. Çalışmada her bir ifade için güvenilirliktesti yapılmış ve Ki-kare testi kullanılmıştır. Analizlerde akademisyenlerekarşı önyargı ile ders ortamına karşı önyargı, kişinin sosyalleşmesi ileözgüveni veüniversiteli olma isteği ile özgüvenleri arasında ilişki olduğutespit edilmiştir.