POLATCI, Sema; GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ; GÜLTEKİN, Zümral; ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Açıklama:
Dünya genelinde 42 bin, ülkemizde ise 500 civarındafarklı meslek bulunmaktadır. Farklı meslek alanlarında kaliteli ve ülkeningereksinimleri yönünde ana ve ara eleman yetiştirmek konusunda meslekyüksekokullarına büyük görev düşmektedir. Değişen ve gelişen iş dünyasında yeniihtiyaçlara hızlı ve etkin bir şekilde cevap verebilecek programlar dâhilinde;mesleğinde uzman, gelişmelere hâkim, uygulama ile iç içe eğitimler almış olangençlerimiz ülkemizin kalkınmasında da önemli rol oynayacaklardır. Bu noktada meslekyüksekokulu öğrencilerinin bilinçli bir şekilde bölüm seçmeleri ve eğitimdönemi boyunca da meslekleri konusunda kendilerini geliştirmelerigerekmektedir. Bu çalışma Meslek Yüksekokulu (MYO)’nda okuyanöğrencilerin kendi bölümleri ve programlarını seçerken ne kadar bilinçlioldukları ve kişiliklerine uygun meslek tercihleri yapıp yapmadıklarını meslekitercih kuramı çerçevesinde belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu sayede geleceğimizişekillendirecek olan gençlerin daha doğru tercihler yapabilmeleri için neler yapılması gerektiğine dair çözüm önerileri geliştirilebilecektir.Ayrıca gün geçtikçe yaygınlaşan Uzaktan Eğitim (UZEM) ile eğitim görenöğrenciler ile geleneksel örgün eğitim alan öğrenciler arasında kişilik vekariyer tercihleri açısından bir fark olup olmadığını araştırmak da çalışmanındiğer amacıdır. Çalışmanın örneklemini Alaçam MYO’da okuyan hem örgün hem UZEMöğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem olarak Alaçam MYO seçilmesindeki enönemli etken MYO’ya ait Posta hizmetleri, Lojistik, Deniz ve Limanİşletmeciliği ve Çağrı Merkezi Hizmetlerinin programlarının doğrudan bazımesleklere ara eleman yetiştiriyor olmasıdır. Çalışma bulgularına bağlı olarakmeslek edindirmede MYO’ların yeri ve MYO’ların başarısını artırmak için neleryapılabileceği tartışılacaktır.