Açıklama:
Tüketim, çeşitli şekillerde ortayaçıksa da her zaman var olan bir olgudur. Postmodern eğilimler ile birliktetüketime yüklenen anlamlar değişmiştir. Tüketim toplumu, tüketime toplumsal birşekilde alıştırılma toplumudur. Temel değeri mutluluk olan tüketim toplumunayönelik birçok eleştiri mevcuttur.Bu çalışmanın amacı ihtiyaçlar,tüketim ve tüketim toplumu arasındaki ilişkiyi ve tüketim toplumunayönlendirilen eleştirileri tartışmaktır. Çalışmada tüketim olgusu ve tüketimtoplumu kavramı kapitalizm bağlamında ele alınmıştır. İhtiyaç kavramıtanımlanarak, yeni ihtiyaçlar yaratılarak üretimin ve tüketimin sürekli canlıtutulduğu tüketim toplumuna değinilmiştir. Tüketim toplumuna yönelikeleştiriler; kitle kültürünün gelişmesiyle birlikte artan boş zaman ve tüketim,tüketimin demokratikleşmesi ve artan tüketim ile insanların yozlaşmasıçerçevesinde değerlendirilmiştir. Klasik sosyologların yanı sıra günümüzsosyologlarının ve pazarlama uzmanlarının tüketim ve tüketim toplumu hakkındakigörüşleri tartışılmıştır.