Açıklama:
İşçi ve işverensendikalarının eğitim kurumlarıyla işgücü piyasaları arasında köprü göreviüstlenmesi, genel olarak eğitim istihdam ilişkisi ve özellikle mesleki eğitiminamaçlarına ulaşabilmesi için son derece önemlidir. Eğitimin tüm kademelerindeve özellikle mesleki eğitim konusunda sosyal tarafların uzlaşması, ortakçalışmalar yürütmesi çağdaş endüstri ilişkileri sisteminin temelgerekliliklerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitim ve işgücüpiyasaları arasındaki bağlantıyı bilgi, beceri ve yeterliliklerinbelgelenmesine dayalı bir sistem olan mesleki yeterlilikler sistemi ilesağlamak AB ve OECD ülkeleri gibi Türkiye’de de giderek önem kazanan birkonudur. Bu alanda yapılan çalışmaların artması konu ile ilgili farkındalığıarttırma bakımından önemli olduğu kadar sistemin etkin işlemesinde de olmazsaolmaz bir unsurdur. Bir mesleğinbaşarıyla icra edilmesi için yapılması gereken görev ve işlemler, sahipolunması gereken bilgi ve beceriler ile sergilenmesi gereken tutum vedavranışları gösteren asgari normlar olarak tanımlanan meslek standartları,Türkiye’de Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından geliştirilmektedir.Meslek standartlarının işgücü piyasasında işverenler, işçi sendikaları veistihdam kurumları arasında bir anlaşmanın ürünü olarak ortaya çıkması veuygulama aşamasında da tüm tarafların sistemi sürdürme konusunda kararlıolmaları gereklidir. Bu çalışmadaTürkiye’de mesleki yeterlilikler sisteminin işlemesinde temel uygulayıcı kurumolan MYK bünyesinde yürütülen yeterlilik ve standart oluşturma süreçlerindesendikaların ne ölçüde rol oynadıkları incelenmektedir.