Özet:
Erken çocukluk dönemindeki ikidilli ve tek dilli çocuklarının dil gelişimi ile okuma olgunluğu arasındaki
ilişkinin incelenmesi amacı ile yapılan bu araştırma iki örneklem grubundan oluşmaktadır. Birinci örneklem
grubunu, Almanya' da anaokuluna devam eden ikidilli 5-6 yaş grubu Türk kökenli 96 çocuk oluşturmaktadır.
İkinci Örneklem grubunu ise Ankara’da sosyo-ekonomik düzeyi düşük bölgelerde bulunan tek dilli 5-6 yaş
grubu 100 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Descouedres Lugatçe Testi (DLT) ve Peabody Resim
Kelime Testi (PRKT) ve Metropolitan Olgunluk Testi (MOT), uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, ikidilli ve
tek dilli çocukların dil gelişimi ile okuma olgunluğu puanları arasındaki ilişkinin pozitif ve =0.01 düzeyinde
anlamlı olduğu saptanmıştır.