dc.contributor.author |
Uzun, Ayça |
|
dc.contributor.author |
Yurdabakan, İrfan |
|
dc.date.accessioned |
2014-08-20T13:49:37Z |
|
dc.date.available |
2014-08-20T13:49:37Z |
|
dc.date.issued |
2011-12 |
|
dc.identifier.citation |
https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/42/showToc |
tr_TR, en_US |
dc.identifier.issn |
1302-8944 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11672/214 |
|
dc.description.abstract |
Yapılandırmacı kurama göre düzenlenen ve etkin öğrenme uygulamalarını temel alan yeni program
(2005), alışılmış değerlendirme yöntemlerine ek olarak alternatif değerlendirme yöntemlerini de içermektedir.
Bu yöntemlerden birisi de öz-değerlendirmedir. Bu araştırma, ilköğretim 4 ve 7. sınıf öğrencilerinin özdeğerlendirme
tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılında
İstanbul ili Bağcılar ve Bakırköy ilçelerinde resmi ilköğretim okullarına devam eden 1500 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla 23 maddelik öz-değerlendirme tutum ölçeği kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda öğrencilerin öz-değerlendirme tutumları arasında sınıf, cinsiyet, okulun bulunduğu çevre
öğretmenlerinin deneyimleri ve sınıf mevcuduna göre anlamlı farklılık bulunmuştur. |
tr_TR, en_US |
dc.language.iso |
other |
tr_TR, en_US |
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR, en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;22 |
|
dc.subject |
İlköğretim, alternatif değerlendirme, öz-değerlendirme, tutum. |
tr_TR, en_US |
dc.subject |
Primary school, alternative assessment, self-assessment, attitude. |
tr_TR, en_US |
dc.title |
İlköğretim Öğrencilerinin Öz-değerlendirmeye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi |
tr_TR, en_US |
dc.title.alternative |
The Investigation of Primary School Students’ Attitudes Toward Self- Assessment |
tr_TR, en_US |
dc.title.alternative |
The Investigation of Primary School Students’ Attitudes Toward Self- Assessment |
tr_TR, en_US |
dc.type |
Article |
tr_TR, en_US |