dc.contributor.author |
Ünal, Fatma |
|
dc.date.accessioned |
2014-08-20T13:46:48Z |
|
dc.date.available |
2014-08-20T13:46:48Z |
|
dc.date.issued |
2011-12 |
|
dc.identifier.citation |
https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/42/showToc |
tr_TR, en_US |
dc.identifier.issn |
1302-8944 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11672/213 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi “Demokrasinin Serüveni” ünitesi öğretim programını değerlendirmektir. Araştırmada, Tyler’ın “Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modeli” kullanılmıştır. Araştırma 132 öğrenci ve 3 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, başarı testi (öntest-sontest), öğretmen anketi, öğrenci öz değerlendirme formları (kazanım ve süreç), gözlem ve görüşme ile toplanmıştır. 6. sınıf sosyal bilgiler dersi “Demokrasinin Serüveni” ünitesi için öğrencilerin programdan önce ve sonraki başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla ilişkili örneklemler için t testi; başarı testinden elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiklerden; frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin ön test ve son test puanları (birinci kazanım hariç) arasında çok az anlamlı bir fark bulunmuştur. Dolayısıyla bu kazanımların gerçekleştirilmesinde öğretim programının etkisinin olmadığı söylenebilir. Demokrasinin Serüveni ünitesi öğretim sürecinde öğrencilerin, bir ve üçüncü kazanımlarla ilgili etkinliklere daha fazla katıldıkları ve görüş bildirdikleri gözlenmiştir. Bunun yanında programın temel yaklaşımına göre tam olarak uygulanamadığı ortaya çıkmıştır. |
tr_TR, en_US |
dc.language.iso |
other |
tr_TR, en_US |
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR, en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;22 |
|
dc.subject |
Program değerlendirme, sosyal bilgiler, öğretim programı. |
tr_TR, en_US |
dc.subject |
Curriculum evaluation, social studies, curriculum. |
tr_TR, en_US |
dc.title |
6. Sınıf Sosyal Bilgiler “Demokrasinin Serüveni” Ünitesinin Değerlendirilmesi |
tr_TR, en_US |
dc.title.alternative |
Evaluation Of Social Studies: “Adventures Of Democracy” Chapter At 6th Grade |
tr_TR, en_US |
dc.type |
Article |
tr_TR, en_US |