AçıkErişim@MAKÜ

6. Sınıf Sosyal Bilgiler “Demokrasinin Serüveni” Ünitesinin Değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünal, Fatma
dc.date.accessioned 2014-08-20T13:46:48Z
dc.date.available 2014-08-20T13:46:48Z
dc.date.issued 2011-12
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/42/showToc tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/213
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi “Demokrasinin Serüveni” ünitesi öğretim programını değerlendirmektir. Araştırmada, Tyler’ın “Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modeli” kullanılmıştır. Araştırma 132 öğrenci ve 3 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, başarı testi (öntest-sontest), öğretmen anketi, öğrenci öz değerlendirme formları (kazanım ve süreç), gözlem ve görüşme ile toplanmıştır. 6. sınıf sosyal bilgiler dersi “Demokrasinin Serüveni” ünitesi için öğrencilerin programdan önce ve sonraki başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla ilişkili örneklemler için t testi; başarı testinden elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiklerden; frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin ön test ve son test puanları (birinci kazanım hariç) arasında çok az anlamlı bir fark bulunmuştur. Dolayısıyla bu kazanımların gerçekleştirilmesinde öğretim programının etkisinin olmadığı söylenebilir. Demokrasinin Serüveni ünitesi öğretim sürecinde öğrencilerin, bir ve üçüncü kazanımlarla ilgili etkinliklere daha fazla katıldıkları ve görüş bildirdikleri gözlenmiştir. Bunun yanında programın temel yaklaşımına göre tam olarak uygulanamadığı ortaya çıkmıştır. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.relation.ispartofseries ;22
dc.subject Program değerlendirme, sosyal bilgiler, öğretim programı. tr_TR, en_US
dc.subject Curriculum evaluation, social studies, curriculum. tr_TR, en_US
dc.title 6. Sınıf Sosyal Bilgiler “Demokrasinin Serüveni” Ünitesinin Değerlendirilmesi tr_TR, en_US
dc.title.alternative Evaluation Of Social Studies: “Adventures Of Democracy” Chapter At 6th Grade tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım